صفحه اصلی / بابک زنجانی یک سال در وزارتخانه‌ها و کمیسیون اصل‌نود مشغول بود

بابک زنجانی یک سال در وزارتخانه‌ها و کمیسیون اصل‌نود مشغول بود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  نجفی نماینده دادستان تهران در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی، گفت: متأسفانه این جلسه به جای اینکه به دفاع از اتهامات بگذرد، به مسائل حاشیه‌ای کشیده شده و در طول این چند سال اخیر هیچ نتیجه‌ای از استرداد اموال متهمان حاصل نشده است.
نماینده دادستان تهران از ارسال هزاران نامه به مقامات از سوی متهمان نفتی خبر داد و گفت: در این چند سال بیش از هزاران صفحه مکاتبه به مقامات خارج از قوه قضائیه و همچنین خود دستگاه قضا از سوی متهمان نفتی ارسال شده است و جای تعجب است اینکه آقایان می‌گویند تحت فشار بوده‌اند.
وی اظهار داشت: این متهمان روزانه ۱۰۰ صفحه لایحه و استدلال می‌نوشتند، چطور است که امروز می‌گویند تحت فشار بوده‌اند؟
نجفی خطاب به متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی گفت: آقای شمس گناه شما مشخص است و گناه آقای زنجانی نیز به جای خود، آشکار است.
نجفی با قرائت ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی گفت: طبق این قانون هر کسی در عملیات اجرایی مجرمانه مشارکت کند و جرم انجام شده مستند به رفتار همه آنها باشد، آن عمل، عمل مجرمانه و مشارکت در آن نیز جرم است.
نماینده دادستان تهران با کذب خواندن برخی سخنان امروز متهم نفتی گفت: تمامی اقرارهای آقای شمس در پرونده ایشان ثبت شده است و این طور نیست که تنها به یک بخش از اظهارات بابک زنجانی اکتفا شده و کیفرخواست صادر شده باشد.
وی با بیان اینکه باند بابک زنجانی و شخص ایشان در گذشته با قرارگاه خاتم الانبیاء هم همکاری می‌کرده، گفت: در دوره‌ای بابک زنجانی با قرارگاه خاتم همکاری کرده و البته پورسانت خود را نیز گرفته است.
نجفی افزود: در رسیدگی به این پرونده ۲۷۷ نفر به غیر از شخص بازپرس و برای افزایش دقت کار تحت بازجویی قرار گرفتند، اینکه می‌گویند نقشی نداشته‌اند درست نیست، چرا که در حکم دیوان عالی به نقش آنها اشاره شده است.
نماینده دادستان تهران با بیان اینکه جرم بابک زنجانی و همکارانش از نوع جرایم یقه‌سفید بوده است، گفت: زنجانی تا یک سال در وزارتخانه‌ها و کمیسیون اصل نود حضور می‌یافته و طوری وانمود می‌کرده که در خارج از کشور پول داشته است، بنابراین اغفال مسئولان زمینه‌ای داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.