صفحه اصلی / صنایع باید در حوزه نوسازی حمایت شوند

صنایع باید در حوزه نوسازی حمایت شوند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران،  عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با اشاره به طرح حمایت ۳۰هزار میلیارد تومانی از بنگاه‌های کوچک و متوسط گفت: اگر چندین برابر این مبالغ نیز طبق رویه گذشته به حمایت از بنگاه‌های اقتصادی تخصیص داده شود، کاری از پیش نمی‌بریم مگر اینکه یک استراتژی و نقشه راه کارشناسی داشته باشیم.
علی‌اصغر جمعه‌ای در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران تصریح کرد: پیش از اجرای طرح، در گام اول باید مشخص شود از کدام صنایع و بنگاه‌ها باید حمایت شود که این مسئله نیازمند بررسی بازار مصرف و فروش این صنایع و اولویت‌بندی آنهاست.
به گفته جمعه‌ای، صرفاً به دلیل اینکه در سال‌های گذشته موافقت‌های اصولی و پروانه بهره‌برداری بی‌رویه برای برخی صنایع صادر شده و در شرایط فعلی زمین‌گیر شده‌اند، دلیل موجهی نیست که حالا هم به هر قیمتی به‌زور تسهیلات دوباره راه‌اندازی شوند.
رئیس اتاق سمنان با یادآوری اینکه در گذشته تسهیلات حمایتی در قالب سرمایه در گردش به بنگاه‌ها پرداخت می‌شد، افزود: بخش زیادی از تسهیلات حمایتی فعلی نیز در همین حوزه پرداخت می‌شود و بر اساس دستورالعمل جدید بنگاه‌های متقاضی، حتی اگر قبلاً هم از این نوع تسهیلات استفاده کرده باشند، می‌توانند برای دریافت تسهیلات حمایتی در بهین‌یاب ثبت‌نام کنند اما تجربه نشان می‌دهد که با این شیوه فقط بدهکارها را بدهکارتر می‌کنیم.
جمعه‌ای با تأکید بر اینکه نقشه راهی برای اجرای طرح حمایت فعلی ترسیم نشده است، اظهار کرد: اگر قرار است از صنایع حمایتی انجام شود باید در حوزه نوسازی باشد، ضمن اینکه پیش از حمایت باید بررسی شود که چه صنایعی مفید هستند و بازار فروش و مصرف دارد.
این فعال اقتصادی معتقد است: صرفاً به دلیل اینکه بنگاه‌ها مشکل مالی دارند نباید از آنها حمایت کرد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران تصریح کرد: اگر یک بنگاه اقتصادی در گذشته تولیدکننده بوده و بازار مصرف داشته اما اکنون محصولات آن بازار ندارد و وضعیت بنگاه نابسامان شده است، نباید آن را به هر ترتیبی به راه بیندازیم بلکه در صورت امکان باید تدابیری برای تغییر خطوط تولید آن اندیشید تا محصولاتی مطابق با نیاز بازار داخلی و خارجی تولید کند.
جمعه‌ای ادامه داد: آن دسته از بنگاه‌های مشکل‌دار فعلی که تغییر خطوط آنها امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان تدابیر دیگری نیز برای احیای فعالیت آنها اندیشید، نباید با تکرار خطاهای گذشته، به‌زور تسهیلات احیا شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.