صفحه اصلی / پیشنهاد ایجاد شهرک شیلات و کشاورزی در منطقه ویژه پیام

پیشنهاد ایجاد شهرک شیلات و کشاورزی در منطقه ویژه پیام

ویژه اقتصادی پیام این منطقه را مناسب ترین مکان جهت ایجاد شهرک شیلات و کشاورزی در کشور دانست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام در ابتدای این نشست  ضمن خوش آمد گویی به تشریح برنامه های توسعه ای بیست گانه شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام پرداخت.
سعید زرندی با بیان این که یکی از وظایف مدیران، تعیین راهبردها و برنامه ریزی اجرایی جهت توسعه بیشتر است گفت: با هدف تحقق برنامه های اجرایی و گسترش ظرفیت، امکانات و نوع فعالیتهای منطقه ویژه اقتصادی پیام وظایف اهداف و افق چشم انداز منطقه مورد بازبینی قرار گرفته و در این راستا  به منظور فعال نمودن و استفاده بیشتر از توانمندی های موجود ، برنامه های توسعه ای در قالب ۲۰ طرح، تحت عناوین فاوا، زیرساخت، امور اقتصادی، سرمایه گذاری و هوانوردی در نظر گرفته شد.
زرندی با اشاره به وجود معظلات منطقه، بخصوص وجود مرکز دفن زباله حلقه دره در مجاورت فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی آن را عاملی بازدارنده در توسعه تجارت داخلی و خارجی، گسترش تبادلات اقتصادی در منطقه بیان کرد و افزود: با پیگیری های  مکرر مجموعه هیئت مدیره  در جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور استاندار و مدیران استانی برگزار میگردد این مساله  مطرح  و در حال پیگیری جهت تعیین تکلیف است .
در ادامه این نشست رئیس سازمان شیلات کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی، منطقه ویژه اقتصادی پیام را بستر مناسبی  جهت سرمایه گذاری داخلی و خارجی  برشمرد و گفت: برای رشد و توسعه این منطقه باید مشکلات و موانع تملک اراضی حل شود .
حسن صالحی با اشاره به نقش اداره امور اراضی و دیگر دستگا ه های مرتبط در جهت رفع مشکل  مالکیت زمین های متعلق به پیام افزود: اداره جهاد کشاورزی ضمن اعلام آمادگی همکاری برای رفع این مشکل پیگیر برگزاری جلسات با   حضوردستگاه های مرتبط با محوریت  منطقه ویژه اقتصادی پیام خواهد شد .
صالحی به نشست دکتر روحانی با تجار، برای رفع موانع و مشکلات آنها  در حوزه تجارت بین الملل اشاره کرد و گفت: با حمایت دولت سازمان توسعه تجارت ایران پیگیر راه اندازی منطقه آزاد گمرکی هستند که اجرایی شدن این  موضوع نوید برقراری ارتباط مطلوب اقتصادی کشور ایران با کشور های منطقه وراسیا را می دهد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور ضمن اعلام آمادگی برای معرفی سرمایه گذاران داخلی و خارجی و امضای تفاهم نامه جهت ایجاد شهرک شیلات و کشاورزی در منطقه ویژه اقتصادی پیام،  این منطقه را به لحاظ وجود فرودگاه بین المللی مناسب ترین مکان جهت هاب ارسال محصولات کشاورزی وشیلات ایران به کشور های منطقه اوراسیا دانست.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.