صفحه اصلی / دو اثر از هفتمین حراج تهران روانه گنجینه موزه هنرهای معاصر شد

دو اثر از هفتمین حراج تهران روانه گنجینه موزه هنرهای معاصر شد

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، هفتمین حراج تهران شب گذشته با فروش ۲۶ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان بار دیگر رکورد زد.
در این دوره علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو اثر نفیس از آثار مدرن و کلاسیک را برای گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران خریداری کرد که یکی از آنها «ارودگاه همایونی» اثر کمال الملک است که بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود و به مبلغ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان برای نمایش در موزه هنرهای معاصر خریداری شد.
همچنین اثر دیگر از بهجت صدر که بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود، به مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان در حراج چکش خورد و راهی موزه هنرهای معاصر شد.
مرادخانی در این خصوص اظهار داشت: در حراج مدرن و معاصر تهران که حوالی زمستان برگزار خواهد شد آثار هنرمندان جوان را برای اضافه شدن به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران خریداری خواهیم کرد تا خلاء حضور هنرمندان جوان تثبیت شده در این مجموعه تا حدی پر شود.
وی از قول وزیر فرهنگ اعلام کرد از این اتفاق حمایت همه جانبه ای خواهد شد.
هفتمین حراج تهران شب گذشته با فروش ۷۲ اثر از هنرمندان شاخص و به نام عرصه هنرهای تجسمی در دو بخش آثار مدرن و کلاسیک با فروش ۲۶ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان برگزار شد. 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.