صفحه اصلی / در مورد صیادان هندی لنج عربستانی بر اساس رفتار متقابل عمل خواهیم کرد

در مورد صیادان هندی لنج عربستانی بر اساس رفتار متقابل عمل خواهیم کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایسنا،  مجید آقابابایی درباره دستگیری صیادان لنج عربستان در آب های سرزمین کشورمان اظهار کرد: چهار صیاد هندی که بر روی یک شناور عربستانی مشغول فعالیت بودند پس از ورود به آب های سرزمینی ایران دستگیر شدند. این افراد تحویل مقامات قضایی داده می‌شوند.
وی در ادامه درباره نحوه رسیدگی به جرم این افراد افزود:‌ اگر این افراد که به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند توسط نیروی نظامی دستگیر شوند، تحویل دریابانی نیروی انتظامی داده می‌شوند. نیروی انتظامی گزارشی تهیه و پرونده را تکمیل کرده و تحویل محاکم قضایی می‌دهد و محاکم قضایی  بر اساس این گزارش و همچنین بر اساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران تصمیمات لازم را می گیرند.  
آقابابایی ادامه داد: اکنون پرونده این افراد در حال بررسی است و البته  ما هم بر اساس رفتار متقابل عمل می‌کنیم، یعنی هرگونه رفتاری که عربستان با صیادان ایرانی انجام داده است ما هم همانگونه رفتار می‌کنیم. البته ورود شناورهای صیادی به آب های سرزمینی کشورها در حوزه خلیج فارس  و دریای عمان طبیعی است و از سالهای پیش این موضوع وجود داشته و جدید نیست. معمولا بر اثر خرابی شناور یا طوفان این اتفاق رخ می‌دهد . در چند ماه گذشته بیست شناور صیادی کشورهای همسایه به آبهای سرزمینی ما وارد شده‌اند که با توجه به اینکه ورود آن‌ها بر اثر اشتباه بوده و تهدید امنیتی برای ما نداشته اند آن‌ها آزاد شدند.
مدیر کل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه این مسئله نه امنیتی و نه سیاسی است تصریح کرد: انتظار داریم دولت عربستان صیادان ما را آزاد کند. آن‌ها حتما بررسی کرده‌اند و متوجه شده اند که شناورهای ایرانی صیادی بوده اند. البته ما هم بر اساس رفتار متقابل عمل خواهیم کرد.
وی  در پایان خاطر نشان کرد: تعدادی از صیادان ما در عربستان زندانی هستند که از وزارت خارجه خواسته ایم تعداد آن‌ها را به دست بیاورند ولی چون ما در آن کشور سفارت نداریم هنوز آمار دقیقی از تعداد صیادان ایرانی زندانی شده در عربستان نداریم. وزارت خارجه از طریق مجاری غیررسمی و همچنین مجامع بین‌المللی پیگیر موضوع آزادی صیادان ایرانی در عربستان است، البته چون در این کشور سفارت نداریم، نمی توانیم با مقامات عربستانی ارتباط مستقیم برقرار کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.