صفحه اصلی / توسعه زیرساخت های حمل ونقل در دولت تدبیروامید

توسعه زیرساخت های حمل ونقل در دولت تدبیروامید

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، دکتر مونسان  در ایین بهره برداری از یک فروند شناور مسافری در بندر کیش گفت: این شناور که دارای ظرفیت ۳۱۵ مسافر و سرعت مناسبی برای تردد است علاوه بر قابلیت استفاده در تورهای گردشگری دریایی می تواند مسافران را با ایمنی مناسب درمسیر کیش – بندر چارک و بالعکس جابه جا کند.
وی افزود: با الحاق این شناور به ناوگان دریایی کیش طرفیت مسافربری دریایی درجزیره افزایش یافت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درادامه به ساخت پایانه فرودگاهی این جزیره اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکلات موجود در بخش پیمانکاری، زمان بهره برداری از پایانه به تاخیر افتاد البته قسمت های سخت کار انجام و بخش نازک کاری داخلی باقیمانده است که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال با اتمام این بخش ها ترمینال جدید فرودگاهی را به بهره برداری برسانیم.
دکتر مونسان در مورد برنامه های نرم افزاری برای توسعه گردشگری گفت: در بخش ایرلاین ها و خط هوایی کیش ایر ۵۰ درصد افزایش ظرفیت داشتیم و دو فروند ایرباس ۳۲۱ خریداری و ۲ فروند دیگر اجاره شده است و در حال خرید چند فروند دیگر هستیم تا ظرفیت ناوگان هوایی شرکت کیش ایر را به ۱۰ فروند برسانیم که با خریداری این چند فروند از لحاظ تعداد هواپیما ۱۰۰ درصد و از نظر تعداد صندلی ۲۰۰ درصد افزایش ظرفیت خواهیم داشت .
وی تصریح کرد: شرکت بندر و فرودگاه های کیش مصمم است تعداد شناورهای با سن کم ، جدید و باکیفیت را افزایش دهد و شناورهای قدیمی که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند را اصلاح کند.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در مورد ایجاد کارگاه های داخلی ساخت شناور و کشتی ها در کیش گفت: در شرایط کنونی دو کارگاه تولید شناورهای بدنه آلومینیومی و اندازه کوچک فایبرگلاس در کیش فعالیت می کنند.
وی تاکید کرد: به واسطه موضوعات زیست محیطی اجازه ایجاد صنایع بزرگ کشتی سازی را در کیش نمی دهیم اما در مقیاس های متوسط دو کارگاه در حال فعالیت هستند.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.