صفحه اصلی / تحریم‌ها ارتباطی به طرفین قرارداد ندارند

تحریم‌ها ارتباطی به طرفین قرارداد ندارند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  بیژن زنگنه، وزیر نفت در پاسخ به مبنی بر اینکه ممکن است به دلیل بازگشت تحریم ها، بخش دوم سرمایه گذاری توتال در فراساحل فاز۱۱ پارس جنوبی انجام نشود، گفت: چنین چیزی ممکن نیست. این یک قرارداد است. اما بحث تحریم ها جدا است و ارتباطی به طرفین قرارداد ندارد و یک اقدام در سطح بین المللی است.
وی افزود: اما پیش بینی های خوبی به این منظور در این قرارداد انجام شده است که در صورت به وجود آمدن شرایط خاص، چه تصمیم و اقدامی باید انجام شود.
وزیر نفت ادامه داد: اینکه توتال در فاز نخست بخشی از سرمایه را به پروژه وارد می کند، ارتباطی به احتیاط درباره تحریم ها ندارد و به دلیل ماهیت پروژه است. به عبارتی دیگر نباید کل حجم سرمایه را یکجا به پروژه آورد؛ چراکه توسعه بخش دوم این فاز باید در شرایطی انجام شود که افت فشار در مخزن انجام شود.
 توسعه بخش فراساحل فاز ۱۱ پارس جنوبی به کنسرسیومی شامل شرکت توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین و شرکت پتروپارس، به رهبری توتال، سپرده شد. طی این قرارداد که به روش قراردادهای جدید نفتی موسوم به آی.پی.سی منعقد شده است، قرار است حدود ۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی وارد کشور شده و در این پروژه سرمایه گذاری شود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.