صفحه اصلی / کارآفرینان بین‌المللی که به حل مشکلات جهان کمک کرده‌اند

کارآفرینان بین‌المللی که به حل مشکلات جهان کمک کرده‌اند

کارآفرینان فقط به افرادی که در سیلیکون ولی فعالیت می‌کنند اطلاق نمی‌شود. این افراد در تمام دنیا کار می‌کنند. این قله‌های قدرت فقط قدرت علمی ندارند، بلکه همیشه در پی یادگیری و تکرار یافته‌ها در پروژه‌هایشان هستند. آن‌ها این شهامت را دارند که با وجود تمام سختی‌ها در زندگی و کار خود، حرکت روبه‌جلو داشته باشند. شخص کارآفرین باید به خود و تمام افرادی که اطراف او هستند نیرو بدهد. آن‌ها در سراسر دنیا پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها را ایجاد کرده‌اند. ارتباط با کارآفرینان بین‌المللی می‌تواند دید خوبی به افراد بدهد که در استراتژی‌های کسب‌وکار خود از آن استفاده کنند. در اینجا لیستی از برترین کارآفرینان بین‌المللی تهیه کرده‌ایم که مطالعه آن می‌تواند به شما انگیزه‌ی حرکت روبه‌جلو بدهد.
آلون بارین
وی شغل خود را به‌عنوان برنامه‌نویس در ارتش شروع کرد. او طی این زمان اولین استارت‌آپ خود را هم‌زمان با کمپانی اپل ساخت. پس از آن، به دانشگاه رفت و در رشته علوم زمین‌شناسی موفق به اخذ کارشناسی ارشد در زمینه اقیانوس‌شناسی شد. تخصص وی زیست‌شناسی مولکولی، میکروسکوپی دریایی و زمین‌شناسی ماقبل تاریخ بود. آلون وقت خود را به دو بخش تقسیم کرد که در اولین بخش مدیر شبکه‌ی بازاریابی و مدیرعامل شرکت بود و کارش در شرکت نگاهداشت مشتریان در تجارت آنلاین بود. او در بخش دیگر به علاقه‌مندی‌هایش که علم و تکنولوژی و استراتژی‌های رشد تجاری و متدشناسی چابک توسعه بود پرداخت.
پاول دوراث
کارآفرین جوانی از کشور کامبوج که مدیرعامل یک شرکت فعال در تکنولوژی تصفیه آب در آسیا است. دوراث در زمینه‌ی فعالیت‌های توسعه بازار در کامبوج کار می‌کرد و شغل قبلی او حسابداری و حسابرسی در یک شرکت بود. هدف دوراث ارائه راهکارهای خلاقانه و ایجاد فرصت‌های تجاری در کامبوج و آسیا است.
آلیس دو توناک
دو توناک یک کارآفرین فرانسوی است و تمام عمر خود را در کشورهای دیگر از جمله سنگاپور، کالیفرنیا، ایتالیا، سوئیس، برزیل، کامبوج و نیجریه گذرانده است. او هم-مؤسس برنامه‌ی تلویزیونی Seedstars است که یک برنامه‌ی تلویزیونی در زمینه‌ی پیدا کردن ایده‌های جذاب از کارآفرینان است. این رقابت در ۶۰ شهر انجام می‌شود و دارای ۱۵ مرکز فعالیت است و با دانشگاه‌های سراسر جهان همکاری آکادمیک دارد. دی توناک، در رشته بازرگانی بین‌الملل از دانشگاه بوکانی ایتالیا، کارشناسی ارشد گرفت. از افتخارات او، برنده شدن در جایزه‌ی برتری اروپا (Europe Award of Excellence) و جایزه‌ی عالی دانشگاه هاروارد بوده است. وی قبل از شروع کارآفرینی، در شرکت لوریل مدیر محصول بود.
ماری نیولندز
نیولندز به‌عنوان وکیل در انگلیس شروع به کار کرد. ولی خیلی زود متوجه شد که آنچه به دنبالش است، کارآفرینی است. اشتیاق بالای او برای ایجاد یک کسب‌و‌کار با یک آژانس بازاریابی شروع شد و به‌زودی منجر به ایجاد یک شرکت تکنولوژیک و اینترنتی شد. در طی یک دهه، او کارش را شروع کرد، رشد پیدا کرد و بسیاری از کسب‌و‌کارهایش را نیز پس از رسیدن به سوددهی، با سود زیادی به افراد دیگر فروخت. وی در حال حاضر، مالک یک شرکت و همچنین دو استارتاپ دیگر است. او وقت خودش را صرف سخنرانی نیز می‌کند، نویسنده است و در فضای آنلاین به مربیگری و سرمایه‌گذاری می‌پردازد.
الکساندر نایدنوف
کارآفرین بلغاری که در حال حاضر در آلمان زندگی می‌کند. او وب‌سایتی را راه‌اندازی کرده است که منبع پژوهشگران است. این منبع مکانی برای همکاری، به اشتراک‌گذاری و یادداشت‌برداری آنلاین است. نایدنوف همچنین هم-مؤسس و مدیر یک مرکز رشد کارآفرینی اجتماعی است. وی به بسیاری از مؤسسه‌های اجتماعی کمک کرده است و فعالیت‌های اجتماعی بسیاری داشته است. نایدنوف در مقطع کارشناسی در رشته اقتصاد تحصیل کرده و کارشناسی ارشد خود را در زمینه‌ی علوم کامپیوتر دریافت کرده است. وی مؤسس یک استارتاپ ویکند در آلمان نیز هست.
انریکه گومز جونکو
مکزیکی. او در زمینه بهره‌وری انرژی فعالیت کرده است و مؤسس یک شرکت در همین زمینه است. وی به افراد بسیاری در مکزیک کمک کرده که بتوانند مصرف انرژی خود را پایین بیاورند و اثرات منفی بر محیط زیست را کم کنند. او پس از فارغ‌التحصیلی برای چندین شرکت کار کرد، مدرک کارشناسی خود را در زمینه‌ی شیمی گرفت و سفر کارآفرینانه‌ی خود را در زمینه‌ی اهداف اجتماعی آغاز کرد.
ایشیتا اناند
این کارآفرین اهل کشور هند، مؤسس شرکتی است که اولین پلتفرم آنلاین تأمین مالی جمعی در هند را تأسیس کرد. این پلتفرم با همکاری تمام خیریه‌ها برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به افراد نیازمند در هند و نپال فعالیت می‌کرد. فعالیت‌های آناند در تمام زمینه‌ها بوده است که می‌توان به شرکت در رویدادهای ورزشی و یا کمک به زلزله‌زدگان نپال در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد. قبل از تأسیس این شرکت، آناند یک فیلم‌ساز آزاد بود و همچنین در یک شرکت تبلیغاتی بزرگ به‌عنوان کارآموز کار کرده بود. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی زبان انگلیسی از دانشگاه دهلی گرفت. 
مایکل سربینیز
سربینیز اهل کانادا است و شرکتی در زمینه راهکارهای ارائه‌ی خدمات عالی به کارمندان و بیمه‌ی سلامتی تأسیس کرده است. پس از سوددهی شرکت، وی کسب‌وکار خود را با قیمت یک میلیون دلار فروخت و شرکت‌های دیگری تأسیس کرد. وی همچنین از طریق شرکت خودش در زمینه‌ی تکنولوژی‌های جدید نیز سرمایه‌گذاری می‌کند. وی همیشه در کسب‌و‌کار خودش نوآوری داشته است. سیستمی که در زمینه‌ی رساناها طراحی کرده است، مدال طلای نمایشگاه بین‌المللی علوم و همچنین جایزه‌ی مخصوص ناسا، راک ول و اینتل را دریافت کرده است.
آلن لائو
دومین کانادیی در لیست ما، شکست‌ها و موفقیت‌های زیادی تجربه کرده که به او درس‌های خوبی در زندگی و کار داده است. وی علاوه بر ایجاد کسب‌وکار شخصی، روی ایده‌های مربوط به نوآوری و ابزارهای مکانیکی کوچک هم کار می‌کند.
بونی چیائو
کارآفرین جوانی که اصالتا اهل هنگ‌کنگ است و در انگلیس زندگی می‌کند. وی صاحب کسب‌وکاری در زمینه‌ی ساخت محصولات ویژه استفاده زنان است که به‌وسیله‌ی آموزش و تکنولوژی به افراد کمک می‌کند تا محصولات مخصوص زنان بسازند و سپس، از این محصولات عکس‌برداری می‌کند تا آنچه تولید شده است، به فروش برساند. وی همچنین یک مؤسسه مربوط به مشاوره سرمایه‌گذاری اجتماعی را مدیریت می‌کند که مشتریان وی مؤسسه‌های اجتماعی و برندهای بزرگ سراسر جهان هستند.
مارکو اشکنازی
کارآفرین سریالی اهل مکزیک که تاکنون ۱۵ شرکت تأسیس کرده، اخیرا شرکتی تأسیس کرده است که یک استارتاپ سودده در بخش اجتماعی است و به خرده‌فروشان آمریکای لاتین، خدماتی ارائه می‌کند. اشکنازی به خرده‌فروشان کمک می‌کند که بتوانند رقابت بهتری داشته باشند. وی این کار را با راهکارهای نرم‌افزاری POS انجام می‌دهد. اشکنازی همچنین به افراد و کارآفرینان دیگر نیز کمک می‌کند که بتوانند استارتاپ‌های خود را راه‌اندازی کنند.
تریشا شتی
فعال اجتماعی، وکیل و کارآفرین که مؤسسه اجتماعی خود را راه‌اندازی کرده است. این مؤسسه در زمینه توانمندسازی زنان در زمینه‌ی خشونت جنسی که بسیاری از زنان در هند از آن رنج می‌برند ایجاد شده است. شتی همچنین با دانشگاه‌ها و سایر سازمان‌های اجتماعی نیز همکاری می‌کند تا بتواند آگاهی از خشونت را افزایش دهد. تلاش‌های وی باعث شده است که افراد خیلی زیادی در هند متوجه خشونت جنسی علیه زنان شوند.
رونالدو ماکاوار
وی اهل سوریه است و به همراه دوستانش، وب‌سایت تجارت الکترونیک سوق (Souq) را در امارات متحده‌ی عربی تأسیس کرده است. این وب‌سایت بزرگ‌ترین سایت تجارت الکترونیک در دنیای عرب است و به‌عنوان آمازون خاورمیانه شناخته شده است. ماکاوار، ده سال پیش شرکت خود را تأسیس کرد، چندین نوبت جذب سرمایه داشت و در حال حاضر تعداد کارمندان او به بیش از ۲۰۰۰ نفر رسیده است. او همچنین به نوکارآفرینان کمک می‌کنند که کسب‌وکار خود را در خاورمیانه و در جهان، ایجاد کنند.
آلیس برنان
استرالیایی و سازنده‌ی اپلیکیشن موبایل که به پناه جویان کمک می‌کند که زندگی جدیدشان را در استرالیا، سامان بخشند. وی قبل از ایجاد این خدمت، یک فعال انسان‌دوست بود که احساسات بشردوستانه‌ی وی باعث شد بتواند این راهکار نوآورانه را برای مهاجران ایجاد کند. وی به افراد کمک می‌کند که بتوانند کنترل بیشتری روی زندگی خود داشته باشند و خود را با زندگی جدید تطبیق دهند.
خالد الخوبیر
کارآفرین اهل عراق که کسب‌وکار اینترنتی او در زمینه کمک به زنان در جهت یافتن شغل در محیط بازدارنده‌ای همچون عراق است. وی قبل از ایجاد این کسب‌وکار، مدیر ارشد یک شرکت در اردن و کویت بوده است. وی همچنین مشاور وزارت کار عربستان سعودی نیز هست.
رزی می توا
می توا اهل بلغارستان است و مؤسس و مدیر یک سایت ارائه‌دهنده‌ی محصولات کشاورزی و همچنین هم-مؤسس استارتاپ ویکند است. او به‌عنوان یکی از ۱۰۰ کارآفرین برتر اروپایی شناخته شده‌ و همیشه به دنبال فرصت‌هایی برای ایجاد یک کسب‌وکار جدید است.
تام ویلیامز
ویلیامز صاحب یک پلتفرم آنلاین است که معلمان و دانش آموزان مقطع ابتدایی را در کشور چین به هم متصل می‌کند. این کارآفرین استرالیایی دوران تحصیل خود را در مدارس چینی گذرانده و بعدا نیز به چین نقل مکان کرده است. هدف وی از ایجاد این پلتفرم، اهدای بخش از درآمد به خیریه‌های چینی بود که در زمینه‌ی آموزش روستایی فعالیت می‌کنند. وی همچنین عضو هیئت مدیره یک شرکت مشاوره‌ای است که مترجمین را به مؤسسات انتشاراتی در چین وصل می‌کند تا بتوانند ادبیات چینی را ترجمه کنند.
لولو خازن باز
اهل کشور لبنان و مؤسس شرکتی که کسب‌وکارها را به افرادی که کار آزاد انجام می‌دهند (Freelance) در ۱۳۰ کشور متصل می‌کند. وی برای توسعه‌ی کسب‌وکارش موفق شد مبلغ قابل توجهی جذب سرمایه کند. خازن باز می‌خواهد تغییر را در خاورمیانه که زنان کارآفرین بیشتری حضور دارند، نشان دهد.
تام وبستر
تام وبستر، هم-مؤسس کسب‌وکارهای آنلاین است که محصولات کشاورزی تازه را به دست افراد می‌رساند. وی اهل انگلیس است و توانسته سیستمی ابداع کند که افراد بتوانند در هر نقطه از بافت شهر که هستند، محصولات تازه و ماهی پرورش دهند. او همچنان در تلاش است که راه‌های بیشتری برای حل کردن مسائل اجتماعی در انگلیس و کل جهان پیدا کند.
نات ویر
مؤسس یک شرکت مشاوره‌ای در استرالیا که به سازمان‌ها و مؤسسه‌های اجتماعی کمک می‌کند تا بتوانند خدمات مشاوره‌ای با هزینه‌های پایین دریافت کنند. این شرکت مشاوره‌ای همچنین با استفاده از منابع خود به شرکت‌های دیگر کمک می‌کنند که به رشد برسند و موفق شوند. ایده‌ی وی این بود که از دانشجویان برتر دانشگاه برای مشاوره‌دهی در شرکت خود استفاده کند. با این شکل، هزینه خدمات مشاوره‌ای وی بسیار پایین آمد. شرکت ویر، به دانشجویان دانشگاه‌ها نوعی تجربه می‌دهد که می‌توانند با استفاده از آن وارد بازار کار شوند. این شرکت خدمات مشاوره‌ای می‌دهد و همچنین باعث می‌شود که افراد مستعد، دانش و مهارت‌های جدیدی پیدا کنند.
گاستون پرایزر
آرژانتینی و مؤسس کسب‌و‌کاری است که به کاربران راهی برای پیدا کردن هدیه مناسب دریافت‌کنندگانش می‌دهد. این سرویس همچنین سبدی شامل پیشنهادات مختلف ارائه می‌دهد که شما بتوانید از آن استفاده کنید.
پاول کنی
او اهل ایرلند است و کارش را در دبی شروع کرد. او که یک کارآفرین متخصص کامپیوتر بود، وب‌سایتی برای تخفیف گروهی ایجاد کرد که در خاورمیانه و شمال آفریقا موفق بوده است. این وب‌سایت در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده است و در سال ۲۰۱۳ با قیمت ۴۰ میلیون دلار به یک شرکت فروخته شد. این جذب سرمایه به کنی کمک کرد که به سراغ سایر جاه‌طلبی‌هایش برود. او در حال حاضر با یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر (Venture Capital) کار می‌کند و به مربیان آن‌ها کمک می‌کند و همچنین به شرکت‌هایی در سراسر دنیا نیز مشاوره‌هایی می‌دهد.
مائوریزو اوسوریو
وی در کامبوج یک وب‌سایت آنلاین برای قرض دادن ایجاد کرده است. هدف اول کمک به مردم کامبوج بوده است تا بتوانند به سرویس‌های مالی بیشتری دست پیدا کنند. کشاورزان بسیار کمی می‌توانند وارد برنامه‌های رسمی تأمین مالی شوند و اوسوریو فرصتی به وجود آورده است که مدیران کسب‌وکارهای محلی تشویق شده و وارد فرآیند تأمین مالی کسب‌وکارهای کوچک از جمله کشاورزی شوند و به توانمندی آن‌ها کمک کنند.
سایگین یالجین
این کارآفرین آلمانی که در دبی کار خود را شروع کرد، در زمینه فروش فلش مموری فعالیت می‌کرد و بعدها کسب‌وکار خود را به سوق فروخت. پس از آن، وی وب‌سایتی در زمینه‌ی فروش خودرو راه‌اندازی کرد و کسب‌وکار خود را در کشورهای عربستان سعودی، امارات، ترکیه و آلمان گسترش داد. یالجین قصد دارد که از طریق تأمین سرمایه کسب‌وکار خود را به اروپا گسترش دهد و بتواند پلتفرم خود را برای فروش خودروهای کارکرده گسترش دهد.
دیوید دتاری
مؤسس کسب‌وکارهای آنلاین است که در زمینه‌ی حق امتیاز پخش موسیقی برای انتشاردهندگان و هنرمندان فعالیت می‌کند. او قصد دارد حق پخش انحصاری موسیقی را در تمام اروپا در دست بگیرد. این کارآفرین، توانسته است در حق انحصاری پخش موسیقی در اروپا زلزله ایجاد کند. این شرکت قصد دارد که حق پخش انحصاری موزیک در تمام دنیا را نیز در دست بگیرد.
هند هوبیکا
پس از قهرمانی در مسابقات حرفه‌ای شنا، تصمیم گرفت کسب‌وکار خود را گسترش دهد. این کارآفرین زن اهل لبنان وقتی که سرگرم مسابقات شنا و آموزش بود، متوجه شد که در بازار پنجره فرصتی برای محصولات مرتبط با شناگران حرفه‌ای وجود دارد. هوبیکا در مسابقات ستارگان علم در قطر که از طرف دانشگاه MIT و گروه تجاری پان عرب برگزار شده بود به رتبه‌ی سوم دست یافت. او در تأمین مالی از روش جمع سپاری و همچنین روش سنتی سرمایه‌گذاری استفاده کرد و توانست محصولاتش را به بازار عرضه کند.
توشیکی آبه
کارآفرین جوان ژاپنی که یک شرکت در زمینه‌ی گردشگری ایجاد کرده است. این استارتاپ افراد را به دیدن مکان‌های اجتماعی و رویدادهای سیاسی می‌برد. او کارش را از یک گروه دانشجویی شروع کرد و سریعا توانست انواع مختلف تورها را برپا کند. این مدل از توریسم، نشان‌دهنده افزایش علاقه به مسائل اجتماعی و فعال بودن در زمینه‌ی اجتماعی دارد.
مایکل لحیانی
مؤسس یک کسب‌وکار آنلاین در زمینه املاک است که در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد و توانست تا یک میلیون بازدیدکننده در ماه داشته باشد. کسب‌وکار وی در کشورهای قطر، لبنان، مراکش، عربستان سعودی، امارات و بحرین گسترده است. لحیانی در فکر توسعه‌ی کسب‌وکار خود به سایر کشورها نیز هست تا بتواند پلتفرمی به کاربران عرضه کند که قدرت جستجوی بالایی داشته و انواع املاک و مستقلات در آن وجود داشته باشد.
آنیسا حقدادی
یک سخنران، مالک کسب‌وکار و پژوهشگر هنری است که در کسب‌وکار آنلاین خود، برندهای مطرح را به اعضای جوان متصل می‌کند. حقدانی مخاطبان مورد نظر را از طریق درگیری در پروژه‌های اجتماعی به دست آورده است. او همچنین تلاش‌های زیادی جهت کمک برای پیدا کردن شغل جهت جوانان اقلیت در انگلیس انجام داده است. هدف حقدانی از طریق استخدام این اعضای جوان برای کمپین‌های خاص و رویدادها که می‌تواند با حضور این برندها بهتر برگزار شود، محقق شده است.
جوان پارک
مؤسس وب‌سایتی در زمینه ساخت لامپ برای کشورهای درحال‌توسعه است. وی این ایده را از ترکیب روغن آشپزی مصرف‌شده و نفت به دست آورد که انرژی مورد نیاز برای روشن شدن لامپ ال‌ای‌دی را فراهم می‌کند. پارک به افرادی در کشورهای هند و اندونزی کمک کرد که بتوانند از نعمت روشنایی برخوردار باشند. پارک توانسته است از طریق استفاده از موادی که همیشه دور ریخته می‌شوند، برق ایجاد کند. او اهل کره جنوبی است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.