صفحه اصلی / کارآفرینی نتوانسته در توسعه کشور نقش‌آفرینی کند

کارآفرینی نتوانسته در توسعه کشور نقش‌آفرینی کند

حسین سلاح‌ورزی در سومین همایش ملی کارآفرینی و توسعه با محوریت اشتغال به میزبانی خرم‌آباد اظهار کرد: مجموعه برنامه‌هایی در جهت برنامه‌ریزی و تعامل بیشتر بین کارآفرینان و وزارت‌ تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی در این همایش اجرا شده که امیدواریم به ثمره بنشیند.
وی با بیان اینکه عارضه‌یابی و تحلیل اتفاقات گذشته در این همایش نیز بررسی می‌شود، ادامه داد: کارآفرینی نتوانسته آنطور که باید در توسعه کشور نقش‌آفرینی کند.
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: ۱۵ سال است که مفهوم کارآفرینی در ایران معنای جدی پیدا کرده اما نتوانستیم به نقطه عطفی در کارآفرینی برسیم.
سلاح‌ورزی  خاطر نشان کرد: اولین ظلمی که در رابطه با کارآفرینی شد، واژه‌هایی بود که برای آن در نظر گرفتند و با این مفهوم کارآفرینی محدود به اشتغالزایی شد، در صورتیکه ایجاد شغل تنها یکی از مزایای کارآفرینی است.
وی گفت: در سال ۱۳۸۴ با الگوبرداری از سایر کشورها  برای توسعه کسب و کارهای ایجادی به سمت راه‎اندازی بنگاه‌های زودبازده رفتیم و اقدام به تقسیم پول بدون فراهم‌سازی زمینه کردیم که تقسیم‌بندی این پول‌ها بین طرح‌هایی بود که بخش عمده آن تولید ترشیجات و گاوداری بود.
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا حدود زیادی بحث توسعه کارآفرینی به معنای واقعی خود در حال برگشت است.
سلاح‌ورزی گفت: در توسعه کارآفرینی کشور باید دانست که در یک دولت، جامعه، آموزش و پرورش، مدیریت مدیران کارآفرین و… می‌توان به نتایج مطلوب رسید.
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: مدیری که پذیرش ریسک را در اجرای پروژه‌ها داشته باشد می‌تواند به عنوان کارآفرین تلقی شود.

همچنین مطالعه کنید:

۳۲.۲ میلیارد دلار ارز واردات تأمین شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، بانک مرکزی از اول فروردین ماه تا ۲۸ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.