صفحه اصلی / افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت جابجایی مسافر در تابستان امسال

افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت جابجایی مسافر در تابستان امسال

سعید رسولی روز گذشته در نشست خبری که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: روز پنج‌شنبه سومین گردهمایی مدیران راه‌آهن کشور در اهواز برگزار خواهد شد و دو نشست قبلی در شهرهای قم و مشهد برگزار شدند.
وی با اشاره به هوای گرم اهواز و برگزار کردن همایش در این شهرستان ادامه داد: علیرغم هوای بسیار گرمی که بر اهواز حاکم است، مدیرعامل و مدیران راه‌آهن تصمیم گرفتند سومین نشست را در شهر اهواز برگزار کنند. هم برای این‌که از همکاران خود در منطقه جنوب تشکر ویژه‌ای بکنیم و هم مسائل و مشکلات این منطقه را بررسی کنیم.
رسولی افزود: امسال نودمین سال تأسیس راه‌آهن جنوب است و شروع ساخت این راه‌آهن در سال ۱۳۰۶ بوده و امسال که سال ۱۳۹۶ است در واقع نودمین سال تأسیس راه‌آهن است. ما این مناسبت خوب را جشن می‌گیریم و اداره راه‌آهن جنوب به این مناسبت برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است.
وی تصریح کرد: استان خوزستان از استان‌های مهم و استراتژیک در اقتصاد ملی است و جایگاه ویژه‌ای به لحاظ اجتماعی و سیاسی در کشور دارد. همه مردم ایران علاقه فراوانی به استان خوزستان دارند و همکاران ما در راه‌آهن، به حل مسائل راه‌آهن در منطقه جنوب توجه ویژه‌ای دارند و برای بهبود و توسعه حمل و نقل ریلی اقدامات فراوانی کردند.
رسولی گفت: زیباسازی حریم ریل‌ها و احداث پل‌ها در دستور کار ما قرار دارد و ما انتظار داریم که راه‌آهن جنوب به یک مرکز تجاری و فرهنگی بزرگی تبدیل شود و این راه‌آهن با توجه به شرایط فنی خود، مسافرت و تردد را برای مسافران تسهیل کرده است.
وی با اشاره به مزیت حمل و نقل ریلی خاطرنشان کرد: شبکه‌های ریلی ویژگی‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کم کردن ترافیک اشاره کرد و باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود.
 
 
میرحسن موسوی، معاون مسافربری راه‌آهن ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: ما در مسیرهای حمل و نقل ریلی حدود ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر صندلی برای جابجایی مسافر در کشور برای فصل تابستان پیش‌بینی کردیم که نسبت به سال‌ گذشته حدود ۱۲ درصد افزایش نفر صندلی داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز ما مشکلات بخش مسافری هم در زمینه تجهیز و توسعه ایستگاه و هم در زمینه قطارهای مسافری در مسیرهای جنوب را بررسی کردیم که بعضی موارد نیازمند بررسی و مذاکره با شرکت‌های حمل و نقل مسافری است و مقرر شد با این شرکت‌ها هماهنگی لازم را در خصوص این مشکلات انجام دهیم.
وی افزود: ما یک برنامه زمانبندی برای راه‌آهن جنوب تدوین کردیم که امیدواریم این برنامه به زودی اجرا شود. بخش افزایش قطار یا جابجایی مسافر امروز مورد بحث قرار گرفت و با یکی از شرکت‌های حمل و نقل مسافری موضوع را مطرح کردیم و مقرر شد پاسخ‌های لازم را به ما بدهند. با توجه به ظرفیت محور جنوب تعداد قطارها ممکن است افزایش پیدا کند و در صورتی که لازم باشد بعضی از قطارها را از نواحی دیگر به این ناحیه جابجا کنیم.
همچنین مازیار یزدانی، معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: تمام شبکه‌های ریلی کشور و تمام ایستگاه‌ها و طول خط‌ها یک فعالیت زیربنایی دارند که در حال انجام است و ناحیه جنوب جزو پیشروترین نواحی منطقه راه‌آهن است که در آن همه نوع عملیات زیربنایی را شاهد هستیم. یکی از بزرگترین کارهای انجام شده راه‌آهن دو خطه کردن خطوط است که راه‌آهن جنوب در این زمینه پیشرو بوده است.
وی ادامه داد: خط اهواز – اندیمشک امسال دو خط آن تکمیل می‌شود. در بحث بازسازی محور جنوب بعد از ۶۰ سال محدوده ۴۷ کیلومتری از این محور که سخت‌ترین قسمت شبکه ریلی محسوب می‌شود، برنامه‌ریزی شده است و به علت همان سختی بوده که ۶۰ سال هیچ‌گونه حرکتی بر روی آن اعمال نشده است.
یزدانی با اشاره به مسیرهای در حال بازسازی راه‌آهن جنوب عنوان کرد: علاوه بر اینکه محور را بازسازی می‌کنیم، حدود ۸۰ درصد این مسیر شامل ترانشه‌های بلند، تونل و پل است که این‌ها فضای عملیاتی بسیار سختی دارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.