صفحه اصلی / ثبت دمای ۶۰ درجه سانتیگراد در هرمزگان صحت ندارد

ثبت دمای ۶۰ درجه سانتیگراد در هرمزگان صحت ندارد

اندازه‌گیری در شرایط خاص یا خارج از استانداردهای هواشناسی انجام شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در واکنش به اعلام دمای ۶۰ درجه سانتیگراد در رودان توسط معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان تصریح کرد: در هیچ نقطه‌ای از کشور دمای ۶۰ درجه سانتیگراد نداشته‌ایم و در استان هرمزگان حتی به دمای بالای ۵۰ درجه هم بعید است برسیم.
احد وظیفه افزود: احتمالاً ثبت این دما و اعداد مشابهی که گاه اعلام می‌شود به دلیل اندازه‌گیری‌های در شرایط غیراستاندارد است و مثلاً ممکن است دماسنج را زیر نور آفتاب قرار داده باشند یا شرایط اندازه‌گیری خارج از استانداردهای هواشناسی بوده باشد.
وی تصریح کرد: به هر صورت اعلام دمای ۶۰ درجه سانتیگراد در کشور به هیچ رو صحت ندارد و چنین دمایی به عنوان مشاهده نشده است.
معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان روز گذشته در گفتگو با خبرنگار مهر از ثبت رکورد دمایی ۶۰درجه سانتی گراد در سطح زمین طی روزهای گرم تابستان سال جاری در ایستگاه آبخیزداری حوزه آبخیز معرف و زوجی دهگین رودان خبرداده بود.
ابوالقاسم حسین‌پور گفته بود: ایستگاه آبخیزداری حوزه معرف و زوجی استان با هدف پایش شاخص‌های حوزه‌های آبخیز معرف مناطق خشک کشور تأسیس و بصورت مستمر ۱۷ پارامتر اقلیمی و داده مکانی را با دستگاه‌های خودکار اندازه‌گیری و ثبت می‌کند.
وی تأکید کرده بود: بر اساس آمارهای دمایی ثبت شده در ایستگاه مذکور برای نخستین بار رکورد دمای ۶۰٫۲ درجه سانتیگراد توسط دماسنج مستقر در ۵ سانتی‌متری سطح خاک به ثبت رسید. این در حالی است که دمای حداکثر هوای ۴۹ درجه در ارتفاع استاندارد و دماهای ۴۳ و ۳۹٫۶ به ترتیب در ۲۰ و ۵۰ سانتی‌متری عمق خاک در ایستگاه مذکور ثبت شده است.
حسین پور افزود: علاوه بر پایش و مانیتورینگ شاخص‌های تغییرات اقلیمی و داده‌های مکانی، تجزیه و تحلیل داده‌های سیلاب، فرسایش خاک و رسوب، نفوذپذیری زمین و روند تغییرات آب زیرزمینی در آبخوان منطقه نیز از جمله ایتم‌های کاری ایستگاه آبخیزداری حوزه معرف و زوجی استان است که بطور دائم در قالب گزارش‌های ماهانه، فصلی و سالانه در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار دارد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.