صفحه اصلی / استقبال شر‌کت‌های لهستانی از توسعه روابط اقتصادی با ایران

استقبال شر‌کت‌های لهستانی از توسعه روابط اقتصادی با ایران

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران، هیات تجاری استان البرز در لهستان ضمن دیدار با سفیر ایران در این کشور، همایشی تجاری را با ۵۰ نفر از فعالان اقتصادی لهستان برگزار کرد.
رئیس اتاق البرز در مورد نتایج مذاکرات با فعالان اقتصادی لهستان گفت: شرکت‌های لهستانی از مشارکت و سرمایه‌گذاری با استان البرز و دیگر مناطق ایران در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، تولیدی، صنعتی، کشاورزی و علمی و فرهنگی استقبال خوبی کردند.
رحیم بنا مولایی افزود: اکثر این شرکت‌ها در زمینه مشارکت و سرمایه‌گذاری در ایران به‌ویژه برای تولید انواع  محصولات صادرات محور  اعلام آمادگی کردند.
طبق گفته‌ بنامولایی در راستای تفاهم‌نامه‌های گذشته مذاکرات مفیدی نیز در خصوص سرمایه‌گذاری لهستان در توسعه فرودگاه پیام استان البرز ازجمله احداث  ترمینال مسافربری این فرودگاه انجام شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در مورد  اختصاص زمین برای ایجاد واحدهای تولیدی در جوار فرودگاه پیام و مشارکت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های لهستانی باهدف تولید محصولات مشتری‌پسند بازار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و CIS  مذاکرات خوبی داشتیم که با انعقاد قرارداد نهایی حرکت‌های مؤثری در تولید، اشتغال و توسعه صادرات انجام می‌شود.
رئیس اتاق البرز گفت: با توجه به اینکه در مبادلات ارزی با خارج از کشور مشکلاتی داریم، مذاکرات خوبی نیز برای تأسیس بانک در جوار فرودگاه پیام مطرح شد تا مشکل انتقال و جابجایی پول برطرف شود.
رئیس اتاق البرز با اشاره به توانمندی بالای لهستان در تولید انواع ماشین‌آلات بسته‌بندی و کشاورزی و نیز برخورداری این کشور از فنّاوری نوین در بحث تصفیه آب و پساب صنعتی گفت: در این خصوص پیشنهادهایی مطرح شد که موردتوافق اولیه دو طرف قرار گرفت.
مشارکت و سرمایه‌گذاری لهستان همراه با انتقال ماشین‌آلات پیشرفته برای تجهیز کارخانه‌ها قدیمی کشورمان از دیگر مباحثی بود که از طرف هیات اقتصادی ایران مطرح و موردب حث و بررسی قرار گرفت.
رئیس اتاق البرز در این زمینه گفت: برخی شرکت‌های لهستانی نیز برای سرمایه‌گذاری و  تجهیز هتل‌ها به لوازم و دکوراسیون مناسب اعلام آمادگی کردند و در این راستا مذاکراتی انجام شد.
بنامولایی افزود: در بحث حمل‌ونقل و ترانزیت کالا نیز مذاکراتی داشتیم که مورد استقبال دو طرف قرار گرفت.
وی اظهار کرد: در جریان این مذاکرات پیرامون همکاری‌های علمی و تحقیقاتی نیز توافق‌های اولیه انجام شد.
رحیم بنا مولایی گفت: ازجمله مطالبی که در طول مذاکرات  به‌صورت مستمر از سوی اعضای شرکت‌های لهستانی مطرح می‌شد، میهمان‌نوازی ایرانیان به‌ویژه مردم اصفهان از پناهندگان لهستان در جنگ جهانی دوم بود.
وی افزود: در جنگ جهانی دوم هشتاد هزار نفر از مردم لهستان از روسیه رانده و به ایران پناهنده شدند که از این جمعیت یازده هزار نفرشان کودک بودند.
هیات اتاق البرز همچنین با رامین مهمان‌پرست، سفیر ایران در لهستان  دیدار کردند و در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور مذاکرات خوبی انجام شد.
 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.