صفحه اصلی / پیشرفت منطقه آزاد ارس، امید سرمایه گذاران را افزایش داده است

پیشرفت منطقه آزاد ارس، امید سرمایه گذاران را افزایش داده است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، محسن خادم عرب باغی، تاکید کرد: کارخانه هایی که امروز افتتاح شد، محصولاتی را تولید می کنند که پیش از این وارد کشور می شد و از این پس ایران می تواند در زمینه تولید این محصولات خودکفا شده و صادرکننده باشد.
وی افزود: منطقه آزاد ارس با ۳۶۵ واحد تولیدی، صنعتی ترین منطقه آزاد ایران است. در حال حاضر نیز، کارخانه هایی وجود دارند که در شرف آماده سازی برای افتتاح و فعالیت هستند و بدون شک در ماه های آتی خبرهای خوبی در زمینه تولید و اشتغال در منطقه آزاد ارس، شنیده خواهد شد.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اشاره به رشد فزاینده تولید و اشتغال در مناطق آزاد در دولت یازدهم، ارایه برخی آمارهای نادرست از وضعیت مناطق آزاد را ناشی از ضعف فکری و نداشتن اطلاعات کافی افراد از وضعیت این مناطق دانست.
عرب باغی با دفاع از عملکرد مطلوب منطقه آزاد ارس، تصریح کرد: اشتغالزایی و رونق فعالیت های اقتصادی در کنار کاهش چشمگیر قاچاق کالا تنها بخشی از مزیت های منطقه آزاد ارس است.
وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر امید بر توسعه صنعت، تجارت و کشاورزی تاکید شده است و در این زمینه نیز شاهد ادامه تلاش های دولت هستیم.
عرب باغی در ادامه گفت: یکی از مشکلات اساسی حوزه تولید، نبود نیروی ماهر است و شاهد این هستیم که نیروهای تحصیل کرده دارای مهارت کافی برای فعالیت در واحدهای تولیدی نیستند. به همین دلیل در ارس نیز برای افزایش مهارت نیروی کار و آموزش نیروی متقاضی کار تلاش شود.
وی تاکید کرد: هم اکنون تولید و صادرات قیر، وسایل آرایشی، محصولات کشاورزی و سایر مواد مصرفی از ارس به کشورهای مختلف نشان از صادرات محور بودن تولیدات ارس دارد و ساخته شدن ۱۴ مینی پالایشگاه در ارس و فعالیت ۲۶ شرکت خارجی به طور مستقیم، اثبات کننده این موضوع است.
عرب باغی عنوان کرد: یکی از مزیت های ارس در زمینه کشاورزی است و این سازمان استراتژی توسعه کشاورزی را به شدت دنبال می کند. به طوریکه هم اکنون ۱۲۵ هکتار گلخانه راه اندازی شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: روزانه ۲۵ کانتینر از محصولات گلخانه ای ارس به روسیه صادر می شود و در صدد افزایش میزان صادرات محصولات کشاورزی و گلخانه ای هستیم.
عرب باغی در پایان گفت: هدف اصلی منطقه آزاد ارس تحقق اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه گذار برای تولید است.

به واسطه ارس؛ این منطقه به قطب صنعت، تولید، ترانزیت، گردشگری، آبزی پروری و کشاورزی استان تبدیل شده است
فرماندار شهرستان جلفا نیز در این آیین در سخنانی با اشاره به وجود تعاونی های مرزنشینان در این شهرستان، بر استفاده حداکثری از این ظرفیت تاکید کرد.
زاهد محمودی اظهار کرد: در صورت حل برخی محدودیت ها و تسهیل در اجرای قوانین، شرکت های تعاونی می توانند در موفقیت دولت در نیل به تولید و اشتغال پایدار تاثیرگذار باشند.
وی همچینن رونق تولید و اشتغال و استفاده از ظرفیت های کشاورزی، آبزی پروری و گردشگری در شهرستان جلفا را مرهون مشارکت و همراهی منطقه آزاد ارس دانست.
فرماندار جلفا به اقدامات دولت یازدهم در رونق تولید و اشتغال در نقاط مرزی این شهرستان اشاره و مشارکت ۹۷ درصدی و رای ۷۱ درصدی به دکتر روحانی در انتخابات اخیر را نشانه رضایت مندی مرزنشینان از عملکرد دولت در این خطه مرزی بیان کرد.
در ادامه این آیین نیز مدیران دو واحد جدید تولیدی، به بیان مسایل و مشکلات خود پرداخته و ضرورت حمایت های بانکی از رونق سرمایه گذاری در این منطقه را خواستار شدند.
گفتنی است، دو کارخانه جدید در ارس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افتتاح شد. کارخانه آذرتجهیزطب ارس، در حال حاضر به تولید دستکش های جراحی، معاینه و نیترین می پردازد و ظرفیت تولید سالیانه این کارخانه برای هر یک از دستکش ها ۷۰ میلیون دستکش است. این کارخانه با میزان سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال برای ۱۶۴ نفر شغل ایجاد می کند. شرکت پروفیل یکتا ارس نیز در زمینه ساخت پروفیل های آلومینیومی اختصاصی و ترمال بریک فعالیت می کند و با سرمایه گذاری ۹۸ میلیارد ریال برای ۱۵۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.