صفحه اصلی / شهردار تهران معذوریتی برای حضور در شورا ندارند

شهردار تهران معذوریتی برای حضور در شورا ندارند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، ناصر امانی پس از اظهارات اعضای شواری شهر تهران، با بیان اینکه برخی اظهارات مطرح شده بازتاب رسانه ای دارد، گفت: برای اولین بار شورای شهر به دبیر شورایاری اجازه داد که ۳۵ دقیقه صحبت کند در حالی که در حق شهردار منطقه ۲۱ جفا شد و این درحالیست که شهردار منطقه ۲۱ در زمان مدیریت خود پروژه‌های ترافیکی بزرگی را افتتاح کرده است.
معاون شهردار تهران با اشاره به اجرای پروژه‌های این منطقه، گفت: بدون شک به دلیل محدودیت بودجه مشکلاتی در راس اقدامات قرار دارد ولی باز شدن گره‌های ترافیکی اولویت دارد .
 معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه بارها در صحن شورا مطرح کرده‌اند که از  ۶ ماه گذشته تاکنون قالیباف به شورا نیامده است، گفت: وی تا آخر خردادماه با امضای چمران برای ریاست جمهوری به مرخصی رفته بودند و ۳۵ روز است که به سر کار برگشته‌اند و شهردار تهران هفته گذشته با اعضای شورای کنونی و جدید جلسه داشتند و دیروز نیز بزرگترین مجموعه فرهنگی جهان را افتتاح کردند.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه قرار است یکشنبه هفته آینده شهردار تهران به شورا بیاید، و شهردار تهران هیچ معذوریتی برای حضور در صحن شورا ندارند با بیان اینکه برخی اعضای شورا در آخر دوره به یاد شهرفروشی افتاده‌اند، گفت: امروزه پروژه‌های شهرسازی به صفر رسیده و فقط در بافت فرسوده تعداد انگشت شماری پروانه ساخت صادر می‌شود به همین دلیل نمی‌دانم چرا اینگونه سخن می‌گویید و این رکود هم ناشی از اعمال مالیات بر ارزش افزوده در حوزه ساخت و ساز تهران است.
معاون شهردار تهران گفت: بر اساس مقررات وضعیت فعالیت‌های شهرسازی تعطیل شده است و در خصوص ضریب کا نیز باید بگویم که این ضریب به صورت سیستمی در شهرسازی پیاده شده است.
امانی به فعالیت یک واحد نانوایی در مجتمع مسکونی منطقه ۴ اشاره کرد و گفت: این نانوایی تعطیل شده و نمی‌دانم چرا شما اصرار دارید یک آپارتمان را در یک مجموعه مسکونی که متعلق به یک جانباز است را تعطیل کنیم و این پرونده یک مشکل اجتماعی است و این شخص هم با ما و شهردار رابطه‌ای ندارد و به دلیل بار اجتماعی نمی‌توانیم نبست به قلع و قمع این مسکن اقدام کنیم.
 امانی با اشاره به فعالیت‌ قرارگاه امام رضا(ع)، گفت: قرارگاه امام رضا (ع) در زمینه مبارزه با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به شهرداری تهران کمک می‌کند و این نهاد در حال کمک به آسیب‌های اجتماعی در سایر استان‌ها و شهرها همچون ایلام و سیستان و بلوچستان وغیره است.
معاون شهردار تهران گفت: در شهر تهران هم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تهیه البسه و لوازم تحصیل برای نیازمندان با شهرداری همکاری می‌کند و هیچ وابستگی به شهرداری ندارد و اگر کمکی هم دریافت کرده بدون شک در چارچوب قانون بوده است و مجتمع‌های بهاران نیز در راستای قانون شوراها در مسیر خصوصی‌سازی قرار دارند و مدیریت شهری جدید می‌تواند با توجه به مغایرت منافع، قرارداد را با قرارگاه فسخ کند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.