صفحه اصلی / کره جنوبی با مربی جوان بومی مقابل ایران

کره جنوبی با مربی جوان بومی مقابل ایران

شکست برابر قطر آن هم با نتیجه ۳-۲ جایگاه کره در جدول گروه A مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره آسیا را به خطر انداخت و برای اولین بار در تمام ادوار این رقابت ها صعود یکی از غول های فوتبال قاره به رقابت های مرحله نهایی جام جهانی با ابهام زیادی روبرو شد. اتفاقی که زمینه اخراج مربی منفور آلمانی از نیمکت آلمان ها را فراهم کرد.
بعد از اخراج اولی اشتیلیکه فدراسیون کره تصمیم گرفت از یک مربی بومی برای هدایت تیم ملی بهره ببرد اما رایزنی ها و مذاکرات یک ماهه با چهار گزینه سرشناس داخلی نتیجه ای در پی نداشت چون هیچ مربی حاضر نبود به صورت موقت جای خالی اشتیلیکه را پر کند از همین رو در حربه آخر فدراسیون کره با تشکیل کمیته فنی هشت نفره تصمیمی جنجالی و موقت گرفت که بازتاب گسترده ای در سطح رسانه های این کشور داشت.
طبق اعلام فدراسیون فوتبال کره جنوبی در دو بازی باقی مانده در مقدماتی جام جهانی مقابل ایران و ازبکستان شین تائه یونگ سرمربی جوانان زیر ۲۰ سال کره که به تازگی در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۷ جوانان در این کشور نتایج چندان خوبی کسب نکرد به صورت موقت برای هدایت تیم ملی بزرگسالان انتخاب و منصوب شد. رئیس لی در تایید این تصمیم گفت:« تائه یونگ بهترین گزینه برای مقطع فعلی بود تا آرامش را به اردوی کره بازگرداند. هم شناخت کافی از بازیکنان دارد هم تجربه کار در تیم ملی را پیدا کرده است. امیدوارم او بتواند در دو آزمون بزرگ پیش رو باعث سربلندی ما شود».
به این ترتیب تیم ملی کره جنوبی در بازی برابر ایران با هدایت یک مربی جوان و ۴۶ ساله که تنها سابقه مهم او هدایت تیم های زیر ۲۰ و زیر ۲۳ سال کره جنوبی است برابر کی روش و شاگردان صعود کرده به جام جهانی این مربی پرتغالی صف آرایی خواهند کرد بلکه به طلسم ناکامی های چند ساله خود برابر ایران پایان دهند. شین تائه یونگ بدون مربیگری در سطح باشگاهی و تنها تجربه کار در تیم های پایه حالا این فرصت را دارد تا در دو بازی پیش رو برای کره ای ها جایگاه خود را به عنوان سرمربی دائم کره تثبیت کند، اتفاقی که رسانه های کره چندان به آن خوشبین نیستند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.