صفحه اصلی / برای تامین بودجه کشور راهی غیر از توسعه صنعت نفت وجود ندارد

برای تامین بودجه کشور راهی غیر از توسعه صنعت نفت وجود ندارد

به گزارش کسب و کار به نقل از ایلنا, رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفت گفت: هیچ راهی به غیر از توسعه این صنعت برای تأمین بودجه وجود ندارد.
عزت الله یوسفیان ملا درباره لزوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: براساس برنامه سوم توسعه قرار بود سالانه ۲۰ درصد از وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی کاهش یابد و سایر دستگاه‌های دولتی برای کشور درآمدزایی داشته باشند اما متأسفانه این امر محقق نشد.
وی افزود: هنوز بودجه کشور به نفت متکی است و هیچ راهی به غیر از توسعه این صنعت و فروش نفت برای تأمین بودجه وجود ندارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: به این منظور برای توسعه صنعت نفت کشورمان باید از تجارب و فناوری‌های روز دنیا و تعامل با شرکت‌های معتبر جهانی استفاده کرد.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهندس زنگنه ریسک بالایی را برای انجام این قرارداد به ویژه در پایان خدمتشان در دولت یازدهم پذیرفته است، گفت: زمستان سال گذشته با وجود قطع گاز ترکمنستان به ایران، با مدیریت صحیح وزیر نفت در آرامش سپری شد.
رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه مجلس شورای اسلامی به امضای نخستین قرارداد شرکت ملی نفت ایران در پساتحریم با شرکت توتال فرانسه اشاره و تصریح کرد: شرکت توتال ایران را کشور قدرتمندی می‌داند و از فرصت ایجاد شده پس از لغو تحریم‌ها با هوشیاری تمام استفاده کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.