صفحه اصلی / چگونه می‌توانم یک استارتاپ موفق داشته باشم؟

چگونه می‌توانم یک استارتاپ موفق داشته باشم؟

شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد که چگونه می‌توانم یک استارتاپ موفق داشته باشم؟ 
بیشتر کارآفرینان در رؤیای ساخت یک شرکت میلیاردی هستند. همه دوست دارند «استیو جابز» یا «مارک زاکربرگ» ثانی باشند. 
درست است که این الهام گیری از روی فیس بوک، گوگل و اپل منطقی به نظر می‌رسد، اما همه این تفکرات به دیدی نه چندان واضح از آینده منجر می‌شود.
روزانه در جهان استارتاپ‌های زیادی متولد می‌شوند که به صورت میانگین از هر ۱۰ تای آن‌ها ۹ استارتاپ، شکست را در آغوش می‌کشند.
هر استارتاپی که می‌میرد فرصتی می‌شود برای استارتاپ‌های نوپا تا به همان استارتاپ‌های شکست خورده بپردازند. 
پس چه باید کرد؟ باید دست روی دست گذاشت و از خیر راه‌اندازی استارتاپ گذشت؟
به سراغ یک شرکت دانش بنیان و استارتاپی موفق ایرانی رفتیم که استارتاپ‌های نرم افزاری (اپلیکیشینی) فراوانی را توسعه داده است تا کمی بیشتر با راه اندازی استارتاپ موفق آشنا شویم.
لیلا ولی پور کارشناس تولید نرم افزار موبایل (اپلیکیشن) شرکت دانش بنیان Mteam، گفت: در پیش بینی آینده استارتاپ‌ها به جز حوزه فعالیت، عوامل دیگری همچون ایده، میزان بودجه و اوضاع جامعه تأثیر گذار هستند. 
وی افزود: برای داشتن یک استارتاپ موفق نباید تمرکزتان را برای ایده‌های خیالی بگذارید تا شاید به خروجی میلیاردی دست پیدا کنید بلکه باید به مقادیر کمتر فکر کنید. 
ولی پور ادامه داد: استارتاپ‌هایی که در ابتدا با خروجی کمتری برنامه ریزی شده باشند می‌توانند درس‌های مهمی را به شما بیاموزند، ایده‌های یک شرکت کوچک ارزشمندتر از آنچه که فکر می‌کنید است. 
وی خاطرنشان کرد: مردم جذب سادگی و قابل توسعه بودن محصولات می‌شوند و برای آن پول پرداخت می‌کنند و این یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت بزرگ است. 
کارشناس تولید نرم افزار موبایل (اپلیکیشن) شرکت دانش بنیان Mteam ادامه داد: سعی کنید خودتان از پس کار‌ها برآیید و به سرمایه گذاران متکی نباشید که خلاقیت شما محدود می‌شود، این نخستین تلاش برای کنار زدن موانع است.
ولی پور گفت: صبور باشید؛ رسیدن به کسب و کار میلیاردی زمان می‌طلبد، باید دریابید که چگونه چیزی بسازید که مردم حاضر باشند برای آن هزینه صرف کنند و چگونه آن را بدست بیاورند. 
وی گفت: شناخت بسترهای استارتاپی کمک شایانی به سودآوری و کاهش ریسک کار کردن در استارتاپ می‌کند.
شرکت دانش بنیان Mteam با استفاده از متخصصان داخلی با طراحی و فراهم کردن امکانات مختلف، بسترهای مناسبی برای ایده‌های خلاق جوانان فراهم کرده است.
این شرکت بزرگ‌ترین تولید کننده نرم افزارهای موبایلی است که در حال فعالیت است.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.