صفحه اصلی / شاخص کل بورس ۱۰۶ واحد افت کرد

شاخص کل بورس ۱۰۶ واحد افت کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، ارزش معاملات بورس تهران امروز به یک هزار و ۲۱۴ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۹۶میلیون سهم، حق تقدم و اوراق مالی در ۳۵ هزار و ۳۵۶ نوبت بود.
امروز شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۱۰۳ واحد افت کرد اما شاخص کل (هم وزن) که در آن تفاوتی میان شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل وجود ندارد ۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، یک واحد رشد کرد.
با این همه شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۹۴ واحد افت کرد. 
همچنین شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سود آوری و درصد سهام آزاد شناور، شرایط بهتری دارند ۲۹ واحد و شاخص بازار دوم بورس ۴۲۷ واحد عقب نشینی داشتند.
امروز نمادهای فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، شیراز (پتروشیمی‌شیراز)، فولاد (فولاد مبارکه اصفهان)، خپارس (پارس‌ خودرو)، وبملت (بانک ملت) و پارسان (گسترش نفت و گاز پارسیان) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نمادهای رمپنا (گروه مپنا)، فملی (ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران)، رانفور (خدمات‌انفورماتیک) و آپ (آسان پرداخت پرشین) با رشد خود مانع از افت بیشتر شاخص ها شدند.
شاخص کل فرابورس ایران (آیفکس) نیز امروز ۲.۸ واحد افت کرد و به رقم ۸۹۷ رسید.
به این ترتیب ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به میزان ۸۰ هزار و ۸۰۳ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال ثبت شد که ناشی از دست به دست شدن ۳۱۳ میلیون و ۹۸۸ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۵ هزار و ۲۶۹ نوبت داد و ستد بود.
 

همچنین مطالعه کنید:

مبادلات طلا ساماندهی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، باتوجه‌به ابلاغ ضوابط اختصاصی طلا ذیل تبصره ۴ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.