صفحه اصلی / آذربایجان‌غربی میزبان بزرگ‌ترین نشست تخصصی مهندسان و مسئولان حوزه ساختمان در سطح ملی

آذربایجان‌غربی میزبان بزرگ‌ترین نشست تخصصی مهندسان و مسئولان حوزه ساختمان در سطح ملی

به گزارش کسب و کار به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، ابراهیم مبارک قدم در اولین روز کاری خود پس از انتصاب به سمت مدیرکلی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی میهمانان ویژه‌ای از شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور داشت تا از نزدیک با مهندس و مدیری که عملکرد مثبت و مثال‌زدنی در سازمان نظام‌مهندسی آذربایجان‌غربی و گلستان از خود به یادگار گذاشته است دیداری تازه و عرض تبریکی داشته باشند.
وی به حضور ۱۶ هزار نفر عضو سازمان نظام‌مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی اشاره کرد و افزود: با توجه به قابلیت سازمان استان و هیئت‌مدیره امیدواریم با تعامل بین اعضای سازمان در جهت رسیدگی به امورات اعضا و کارآفرینی و بسط و گسترش فعالیت‌های مهندسی در چارچوب قانون نظام‌مهندسی قدم‌های خوبی بردارند و این اداره کل نهایت حمایت و تلاش خود را در برگزاری اجلاس سالانه نظام‌مهندسی انجام خواهد داد.
مبارک قدم گفت: برگزاری بیستمین اجلاس سالانه سازمان‌های نظام‌مهندسی استان‌های کشور در شهرستان ارومیه یکی از افتخارات بزرگی است که شامل این استان شده است و در این زمینه شعار محوری و موضوعات خاصی باید به تلافی دو دهه از اجرای قانون نظام‌مهندسی و تجارب حاصله و همچنین ویرایش نظامات اداری مدنظر قرار گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بر حفظ شان و منزلت و جایگاه نظام‌مهندسی در برگزاری اجلاس هیئت عمومی کشور تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه این اجلاس حضور مقامات کشوری و استانی  و معاونین عمرانی استانداری‌ها، مدیران کل راه و شهرسازی و هیئت‌مدیره سازمان‌های استان را در بر خواهد داشت جا دارد در این مجمع علاوه بر موضوعات و چالش‌های نظام‌مهندسی، توانمندی‌های سازمان‌های نظام‌مهندسی، توانمندی‌های اقتصادی استان نیز در زمینه گردشگری، کشاورزی و صنعت ساختمان و حمل‌ونقل معرفی گردد.
مبارک قدم نقش مجموعه مدیریت استان را در برگزاری این اجلاس مثبت ارزیابی کرد و افزود: در این زمینه مجموعه مدیریت استان، سازمان برنامه و بودجه، شهرداری‌ها نهایت همکاری را با این اداره کل داشته باشند تا بتوان به عنوان میزبان و در هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن اجلاس کشوری و برطرف نمودن مسائل و مشکلات استان برگ زرین دیگری در دفتر خاطرات استان رقم زد.
در ادامه علی‌اکبر رمضانی رئیس دبیرخانه دائمی و دبیر اجرایی بیستمین اجلاس هیئت عمومی گفت: با توجه به اینکه برگزاری این اجلاس به عنوان بزرگ‌ترین نشست تخصصی مهندسان و مسئولان حوزه ساختمان در سطح ملی به شمار می‌رود در این اجلاس ترازنامه شورای مرکزی، خط مشی عمومی و پیشنهادی شورای مرکزی، ضوابط و مقررات نظام‌نامه‌های پیشنهادی اداری، استخدامی و غیره و نظام‌نامه‌های داخلی تصویب و بررسی می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون برنامه‌ریزی و اقدامات گوناگونی انجام شده و نیز در حال انجام است، گفت: با توجه به رویکرد متفاوت این اجلاس تاکنون گروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی و کاری مربوط به اجلاس، جلسات کشوری خود را برگزار کرده‌اند و نتایج آن به دبیرخانه اجلاس ارسال شده است. علاوه بر آن پیگیری بندهای بیانیه پایانی اجلاس که به تبع ماهیت آن‌ها خیلی از مراجع ذیربط و سازمان استان‌ها را به همکاری می‌طلبد توسط دبیرخانه پیگیری شده و جمع‌بندی گردیده است، گزارش عملکرد استان‌های مختلف که به دبیرخانه ارسال شده جمع‌بندی و آمادهٔ ارائه شده است هدف ما تلاش در راستای اعتلای مهندسی و تأمین اعتماد عمومی است.
دبیر اجرایی بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه در این اجلاس اعضای هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی استان‌ها حضور دارند، گفت: از استانداری‌ها، اعضای کمیسیون عمران مجلس، مقام عالی وزارت، مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها نیز دعوت شده تا در این همایش حضور مؤثری داشته باشند.
بیستمین اجلاس هیئت عمومی و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در تاریخ‌های ۲۰ و ۲۱ تیرماه با حضور ۴۰۰ نفر از مهندسان سازمان و ۲۰۰ نفر از میهمانان ویژه کشوری و استانی برگزار می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.