صفحه اصلی / تخصیص منابع در بانک صنعت و معدن هوشمندانه انجام می شود

تخصیص منابع در بانک صنعت و معدن هوشمندانه انجام می شود

 به انصاف باید گفت که بانک صنعت و معدن بسیار سلامت فعالیت می کند و اعطای تسهیلات، تخصیص منابع و انتخاب طرح ها در این بانک به درستی و هوشمندانه انجام می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن,محمدرضا منصوری افزود: نقطه تمایز این بانک با بانک های دیگر این است که توانایی در اجرای پروژه ها با توجه به منابعی که در اختیار دارند به خوبی انجام می شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اکنون بزرگترین مشکل بانکها افزایش مطالبات معوق است اما بانک صنعت و معدن نسبت به سایر بانکها مطالبات معوق بسیار کمی دارد و این نشاندهنده آن است که نتیجه سرمایه گذاری و انجام پروژه ها مثبت بوده و به طور کلی عملکرد بانک به گونه ایی است که نسبت به بانک های دیگر مشکلات کمتری دارد.
منصوری بیان داشات: بانک صنعت و معدن در جایگاهی قرار دارد که به جای اینکه رقابت در سوددهی داشته باشد و مردم سپرده گذاری های کلان در این بانک انجام بدهند، به دنبال تسهیلات دهی برای رونق تولید کشور می باشد.
وی عنوان داشت: در شهرهای مختلف ایران عملکرد بانک بسیار مثبت بوده و تاثیرات مثبتی در رونق تولید و ایجاد اشتغال گذاشته است. از سوی دیگر تمام موفقیت های این بانک مرهون مدیریت سالم و متخصصانه جناب مهندس افخمی می باشد چراکه هیچ سازمانی موفق نمیشود مگر با حضور یک مدیر مجرب و کارآمد.
نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون هیچ گونه نقطه ابهامی در عملکرد بانک صنعت و معدن مشاهده نکرده ایم و این بانک توانسته با اجرای پروژه ها مختلف در اقصی نقاط ایران به ایجاد اشتغال و از همه مهمتر تحقق اقتصاد مقاومتی کمک شایانی کند.
منصوری بر اطمینان از تخصیص منابع به بخش های مولد تاکید کرد و افزود: نکته ایی که در اعطای تسهیلات باید به آن توجه کرد این است که بانک باید پیگیری کند که این تسهیلات حتما در اجرای پروژه های تولیدی صرف شود نه اینکه مقداری از وام برای پروژه و بخش اعظم دیگر آن در بخش های دیگر غیرمولد صرف شود.
وی همچنین درخصوص جایگزینی صنایع پویا و نوین به جای صنایع ازکارافتاده عنوان داشت: برخی از بنگاه های تولیدی که در مرز ورشکستگی قرار دارند با تزریق مبالغ زیاد سرپا نمی شوند بلکه فقط بدهی هایشان سنگین تر می شود به همین خاطر تنها با تزریق پول زیاد نمی توان تولید را رونق داد چراکه برخی بنگاه ها به دلیل سومدیریت، بدهی های زیاد و عدم توانمندی و آگاهی کافی به سمت افول می روند و باور غلطی که وجود دارد این است که فکر می کنند اگر در این شرایط به بنگاه پول زیاد تزریق شود از رکود خارج می شود در صورتیکه این گونه نیست و بهتر است که اگر صنایعی با بحران جدی روبرو است کنار برود و یک صنایع پویاتر با تکنولوژی های روز دنیا و بهره وری بالاتر جایگزین شود.
نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: چراکه این روند فقط موجب افزایش مطالبات معوق یک بانک می شود که در نهایت ضرر آن به مردم که سپرده گذاری کرده اند ، بانک مرکزی و دولت می رسد.
منصوری بیان داشت: راهکار این است که در ابتدا باید دانش و تخصص و توانمندی افراد بالا برود و بعد وارد تخصص مورد نظر شوند متاسفانه اکنون بزرگترین مشکل ما آموزش بسیار نخ نما شده در آموزش و پرورش است که روش آن بسیار قدیمی است در صورتیکه اگر جوانان با استعداد کشورمان از همان ابتدا در یک تخصص خاصی آموزش ببینند قطعا می تواند در همان تخصص کارآفرینی داشته باشند و وارد بازار شوند که در نهایت به رونق تولید کشور کمک کنند.
نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص تاثیر عملکرد بانک صنعت و معدن در حوزه تولید گفت: این بانک در سراسر کشور فعالیت های توسعه زیرساخت های کشور را انجام می دهد که این اقدام تاثیر بسیار مثبتی را بر تولید کشور می گذارد.
وی افزود: بانکهای تخصصی می بایست در حوزه تخصص شان فعالیت کنند به عنوان مثال بانک کشاورزی به حمایت از بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن بپردازد و بانک صنعت و معدن که یک بانک توسعه ای و تخصصی در حوزه ی صنایع و معادن کشور می باشد، از طریق تسهیل گری حرفه ای در ارائه خدمات مالی، بانکی و مشاوره ای به طرح های بزرگ زیر ساختی کشور و ایجاد و توسعه ی صنایع کوچک، متوسط و بزرگ بپردازد.
قاضی پور خاطرنشان کرد: فعالیت بانک صنعت و معدن ارتباط مستقیمی با تولید دارد و تولید یعنی اشتغال و توسعه اشتغال و تولید یعنی تحقق اقتصاد مقاومتی، که این اتفاق موجب پیشرفت کشور در عرصه های مختلف اقتصادی و بین المللی و بانکی می شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: ماموریت بانک صنعت و معدن تخصیص منابع مالی در راستای تحقق توسعه پایدار صنعتی در کشور است که خوشبختانه عملکرد این بانک در چند سال گذشته نشان می دهد که این ماموریت به خوبی انجام گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.