صفحه اصلی / آغاز تابستان ارس با استقبال گردشگران

آغاز تابستان ارس با استقبال گردشگران

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به این موضوع، گفت: در طول تعطیلات عید سعید فطر، حضور گردشگران در ارس چشمگیر بود و آمار ورودی و اقامتی گردشگران نشان از موفقیت ارس در جذب گردشگران تابستانی دارد.
یوسف داداش زاده اظهار کرد: در طول ۵ روز تعطیلات عید سعید فطر تا آخر هفته گذشته نزدیک به ۲۶۶ هزار نفر گردشگر از ارس دیدن کردند و آمار ورود ۶۶۴۸۸ خودرو غیر بومی توسط دوربین های آمارگیر گیت های ورودی منطقه ثبت شده است.
وی افزود: در این ۵ روز، ارس میزبان تعداد ۱۱ تور مستقل به مقصد مستقیم منطقه بوده است و این تورها از استان های مختلف ایران تدارک دیده شده بودند.
داداش زاده خاطرنشان کرد: بر اساس آمار رسمی منتشر شده، ظرفیت تمام هتل ها، اقامت گاه ها و مراکز خدماتی در این روزها تکمیل شده بود و این مراکز با حداکثر ظرفیت اقدام به خدمات رسانی به گردشگران ورودی کرده اند.
وی تصریح کرد: علاوه بر هتل ها و مراکز اقامتی دائمی، تعداد ۱۳ کاشانه مهمان نیز در این روزها میزبان مسافران تابستانی ارس بوده است.
داداش زاده با اشاره به اینکه در طول تعطیلات عید سعید فطر نیز کلیسای سنت استپانوس پربازدیدترین جاذبه گردشگری ارس بوده است، عنوان کرد: بر اساس تعداد دقیق بلیت فروشی در این کلیسا، در ۵ روز تعطیلات عید و آخر هفته ۱۴۵۶۲ نفر از سایت میراث جهانی کلیسای سنت استپانوس دیدن کرده اند.
وی گفت: با پیش بینی که از حضور گردشگران ارس در طول تعطیلات عید سعید فطر صورت گرفته بود، برنامه های متنوعی برای این گردشگران در جلفا، نوردوز و خداآفرین نظر گرفته شده بود.
گفتنی است، برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در طول تعطیلات عید سعید فطر در منطقه آزاد ارس برگزار شده است که از مهم ترین برنامه ها می توان به جشن عید فطر اجرا شده در روز دوشنبه و جشن عید رمضان اجرا شده در روز پنجشنبه در آمفی تئاتر پارک کوهستان جلفا اشاره کرد که شامل اجرای موسیقی، نمایش و عاشیق نوازی می شد. برنامه دو روزه عاشیق نوازی در مرکز نوردوز و برنامه های شاد و متنوع جشن رمضان در مرکز خداآفرین نیز مورد استقبال گردشگران تابستانی منطقه آزاد ارس قرار گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.