صفحه اصلی / سهم ۳۵۰ هزار بشکه‌ای شرکت متن از تولید نفت

سهم ۳۵۰ هزار بشکه‌ای شرکت متن از تولید نفت

به گزارش کسب و کار به نقل از شانا، نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، عصر دیروز (یکشنبه، ۱۱ تیرماه) با حضور سید نورالدین شهنازی زاده، مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و توسعه نفت (متن) برگزار شد.
اسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که در این نشست، شهنازی زاده گزارشی از حوزه کاری و پروژه‌های شرکت متن به اعضا ارائه کرد، گفت: مدیرعامل شرکت متن عنوان کرد که ۳۵۰ هزار بشکه نفت در مجموعه پروژه‌هایی که در اختیار دارد، تولید می‌کند، که بر اساس هدف گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای آینده این میدان‌ها، میزان تولیدات به یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه افزایش یابد.
وی افزود: بر اساس این اظهارات، نمایندگان پرسش‌هایی را مطرح کردند مبنی بر این‌که منابع این طرح از چه محلی تامین می‌شود، زیرا اگر بحث صندوق توسع ملی مطرح باشد، هم‌اکنون صندوق توان زیادی برای اعطای تسهیلات ندارد و اگر بحث اوراق مشارکت نیز مطرح شود، این اوراق نیز مشکلات خاص خود را دارد.
قره خانی تصریح کرد: اگر منابع طرح از سهم نفت ۱۴.۵ درصد باشد، با توجه به این‌که شرکت‌های دیگری همانند نفت مرکزی، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت نفت فلات قاره ایران نیز در این بخش سهم دارند، نمی‌توان به این منابع اتکای زیادی داشت.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که شرکت ملی مهندسی و توسعه نفت برای تامین منابع بیشتر بر الگوی جدید قراردادهای نفتی تاکید دارد، ادامه داد: برخی نمایندگان مباحث اجتماعی در مناطق اجرای پروژه‌ها و همچنین انتظارات مردم درباره وضع عمرانی مناطق، به کارگیری نیروهای بومی و استفاده از شرکت‌های موجود در منطقه برای پیمانکاری را در این نشست مطرح کردند.
قره خانی افزود: با توجه به حجم فراوان سوالات نمایندگان مقرر شد که برنامه مدونی به کمیسیون ارائه شود، تا قابلیت نظارت و ارزیابی داشته باشد و مشخص شود که در یک سال آینده چه اقدام‌هایی باید انجام دهند، آیا منطبق با برنامه هستند یا خیر و اگر منطبق با برنامه نیستند، دلایل آن چیست.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که کمیسیون به صورت میدانی در جریان پروژه‌ها قرار گرفته و بر آن‌ها نظارت می‌کند، تصریح کرد: تلاش کمیسیون بر این است که اطلاعات مناقصات و قراردادها را دریافت کرده و افرادی را برای بررسی آن‌ها انتخاب و نقش نظارتی خود را ایفا کند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.