صفحه اصلی / انتظارات بخش خصوصی از دولت

انتظارات بخش خصوصی از دولت

سرمقاله
البته در این بین مورد مهم دیگری نیز وجود دارد که می‌توان به مبارزه و جلوگیری از قاچاق و مبارزه با فساد اشاره کرد که ضرورت دارد در اولویت‌های اقتصادی دولت قرار بگیرد. بهبود فضای کسب‌وکار خواسته اصلی تولیدکنندگان داخلی و اصناف کشور است تا بتوانند در این فضا که رکود بر آن حاکم است به ادامه فعالیت خود امید داشته باشند. 
به عبارت دیگر با بهبود فضای کسب‌وکار، اشتغالزایی نیز تقویت خواهد شد و نرخ بیکاری کاهش خواهد یافت. امروزه ایران رتبه شایسته‌ای در جهان ندارد.
 بنابراین باید با تلاش‌هایی که امید است صورت بگیرد و همچنین در گذشته صورت گرفته و یکپارچه‌سازی سیستم‌های اقتصادی و اداری، فضای کسب و کار در کشور بهبود یابد  چراکه مشکل اصلی تولید است. 
بنابراین مهم‌ترین و جدی‌ترین خواسته بخش خصوصی از دولت، رشد فضای کسب‌وکار است تا بتوان تولید را بهبود بخشید. 
انتظارات بخش خصوصی از دولتاز سوی دیگر، اگر فضای کسب‌وکار ارتقا یابد و رتبه‌های جهانی افزایش پیدا کند، می‌توان در گردش سرمایه‌های داخلی موفق‌تر بود و از خارج از کشور نیز سرمایه جذب کرد. بخش خصوصی باید در خارج از کشور فعالیت وسیعی داشته باشد، چراکه پتانسیل کشور را نشان می‌دهد. 
به عبارتی حضور بخش خصوصی در اقتصاد یکی از الزامات امروز است، اما با وجود مشکلات فعلی فعالان غیر دولتی انگیزه کمتری برای تولید دارند که رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان از مقولاتی است که دولت باید در اولویت خود قرار دهد. 

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.