صفحه اصلی / اعمال تعرفه ترجیحی اینترنت برای آموزش عالی

اعمال تعرفه ترجیحی اینترنت برای آموزش عالی

نصرالله جهانگرد در مراسم بهره‌برداری از نسل سوم شبکه علمی کشور، با اشاره به انتظار راه اندازی شبکه علمی در مدت زمانی کوتاه، اظهار کرد: علی رغم این انتظارات، تجربه نشان می‌دهد این که از حدود ۲۰ سال پیش اصرار بر این بوده تا یک بستر توان افزا برای بخش علمی کشور فراهم شود که خوب مهندسی نشده و مشکلاتی داشته است. بنابراین ما در آغاز نیاز داشتیم در رگولاتوری تجدید مجوز کنیم و برای نظام آموزشی ایران یک مجوز اختصاصی صادر شود.
وی ادامه داد: نسل دو این پروژه در دهه ۹۰ شروع شد، به دلیل این که مهندسی درست و مدیریت اقتصادی نداشت عملیاتی نشد و کاربرد پیدا نکرد. ما در نسل جدید با یک امتیاز مواجهیم و آن همزمانی با بستر اصلی شبکه ملی اطلاعات و بلوغ نسبی آن است. این که امروز در سراسر کشور دسترسی به ارتباطات پرظرفیت ممکن است و این اجازه را می‌دهد ما بر این بستر یک شبکه اختصاصی فراهم کنیم که در آن سرویس‌های ویژه‌تری را ببینیم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به نقش بخش خصوصی در راه‌اندازی شبکه علمی اظهار کرد: برای ارائه‌ی سرویس هفت در ۲۴ کارآمد پایدار ما باید از بستر نظام بخش خصوصی بهره‌مند شویم، زیرا در ساختار دولتی نمی‌توانیم این ساختار را اجرا کنیم. بنابراین این کار با همکاری سیمرغ سامانه انجام شد. این کار اجازه می‌دهد روی یک نظام سرویس دهی منظم تکیه کنیم که فرهنگ موضوع را می‌شناسد و می‌تواند تامین کننده نیاز دانشگاه‌ها باشد. پیش از این دانشگاه‌ها به ما اعتراض می‌کردند که در دهه قبل نسبت به پایداری سرویس و تعرفه اشکال فراوانی وجود داشت و دانشگاه‌ها نمی‌توانستند به شبکه تکیه کنند. امیدواریم در شرایط کنونی این اقدام فراهم شود.
جهانگرد همچنین با اشاره به نظام تعرفه گذاری ترجیحی اظهار کرد: وزیر ارتباطات از ابتدا به این موضوع اعتقاد داشتند، فرآیند حقوقی این موضوع طی شده و مصوبه آن تصویب شده است؛ بدین ترتیب امروز برای نظام آموزش عالی، نظام تعرفه ترجیحی علاوه بر نظام تعرفه تخفیف‌دار که در سطح ملی برای محتوای داخلی در سطح کشور فراهم شده، انجام می‌شود. امیدواریم در این بستر سرویس‌های جدید و کارامد اختصاصی برای نظام آموزش عالی فراهم شود و امکان اشتراک گذاری ظرفیت‌هایی که در مجموعه در سطح جهانی وجود دارد انجام شود.

همچنین مطالعه کنید:

۹۱.۳ درصد چک‌ها در اسفندماه وصول شد

به گزارش کسب و کار نیوز، تازه‌ترین آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد در اسفندماه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.