صفحه اصلی / نقش زیرساختی مخابرات در راه اندازی شبکه علمی

نقش زیرساختی مخابرات در راه اندازی شبکه علمی

رسول سراییان امروز در مراسم بهره برداری از نسل سوم شبکه علمی کشور با اشاره به نقش شرکت مخابرات ایران از ابتدای تاسیس شبکه علمی کشور در سه نسل گذشته، گفت: در نسل اول در سال ۱۳۷۷ ما صرفا تامین کننده نیاز ارتباطی دو مگابیت بر ثانیه به دانشگاه‌ها بودیم. در نسل دوم در سال ۱۳۸۶ علاوه بر این که بر روی شبکه مسی امکاناتی را فراهم کردیم، فیبر نوری هم به دانشگاه‌ها ارائه شد و توسط بعضی از دانشگاه‌ها در تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این دو نسل شرکت مخابرات ایران ارائه دهنده سرویس‌ بود. در نسل سوم ما به عنوان تامین کننده زیرساخت، در یک مدل تجارتی تصمیم درآمد مشارکت کردیم تا از محل درآمد این شبکه بتوانیم منفعت مالی و ارائه‌ی خدمت داشته باشیم و این موضوع انگیزه‌ای برای ما خواهد بود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان این که با اشتراک منافع می‌توان موجب منفعت همگان شد، گفت: ما اعلام آمادگی کردیم علاوه بر تهران در سایر دانشگاه‌های استان‌ها خدمات خود را عرضه کنیم و نقش شرکت مخابرات را به درستی ایفا کنیم.
سراییان خاطر نشان کرد: امکاناتی که ما تاکنون عرضه کردیم هیچ گونه منفعت مالی برای مخابرات نداشته است. امیدواریم از قبل مدل تصحیح درآمد، درآمدزایی داشته باشیم. همچنین با توجه به این که ظرفیت تجهیزات به سمت نامحدود می‌رود، پیش بینی شده در این مدل تجهیزات اکتیو، به صورت مستقل در این شبکه استفاده شود.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.