چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / صادرات به مغرب با افزایش۳۲۰ درصدی روبرو شد

صادرات به مغرب با افزایش۳۲۰ درصدی روبرو شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، «مهرداد فلاح» معاون دفتر عربی- آفریقایی سازمان مزبور گفت: صادرات کشورمان به مغرب در سال ۱۳۹۴ برابر با ۱۰ میلیون دلار شد که با افزایش ۳۲ میلیون دلاری به ۴۲ میلیون دلار در سال ۱۳۹۵ رسید.
وی افزود: عمده‌ترین کالاهای صادراتی کشورمان طی سال ۱۳۹۵ به مغرب شمش فولادی ، محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد، کف پوش، کک زغالسنگ، محصولات آهنی، وازلین گرید دارویی بوده که با افزایش همراه بوده است. 
معاون دفتر عربی ـ آفریقایی سازمان مزبور گفت: کالاهایی از آهن و فولاد و شمش آنها، همراه با محصولات نیمه تمام از آهن و فولاد، کک زغالسنگ، کشمش ، عصاره شیرین بیان، در شمار صادرات جدید محسوب می شوند.
مهمترین اقلام وارداتی از مغرب نیز شامل قالب از نوع تزریقی، وسایل نقلیه، حوله های بهداشتی، پارچه و معرف‌های تشخیص بیماری است.
به گزارش ایرنا، در سال ۱۳۹۲، ایران ۸۸ درصد صادرات خود را به ۱۴ کشور انجام داد که در سال ۱۳۹۵ به ۲۰ کشور افزایش یافت و کشورهای اروپایی نیز اضافه شدند. همچنین در سال ۱۳۹۳ ارزش صادرات غیرنفتی کشورمان به ۵۰ میلیارد دلار رسید و در بازه سال های ۹۵- ۱۳۹۲ صادرات کشور از واردات پیشی گرفت و تراز تجاری کشور در سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ مثبت شد.

همچنین مطالعه کنید:

علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش کسب و کار نیوز، خانم «شایسته مراد زاده» معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.