صفحه اصلی / ایجاد فضای رقابتی با هدف ارتقاء خدمات سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی

ایجاد فضای رقابتی با هدف ارتقاء خدمات سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی

به گزارش کسب و کار به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، معاون حمل‌ونقل این اداره کل در کارگروه استانی تبیین ضوابط و ارتقاء خدمات حمل‌ونقل مسافر بیان کرد: تغییر نرخ بلیت اتوبوس عاملی برای ایجاد انگیزه در ارتقاء خدمات کیفی سفر و کاهش قیمت بلیت عاملی برای جذب مسافر بیشتر با وسایل نقلیه عمومی است.
مصطفی پناهنده در جمع نمایندگان فرمانداری، میراث فرهنگی، پلیس‌راه، مدیران شرکت‌ها و سایر مدعوین افزود: این کارگروه با هدف ارتقاء خدمات مسافربری هر ماه در شهرستان‌ها تشکیل و هر سه ماه یک‌بار برای جمع‌بندی و بررسی موارد مطروحه در استان تشکیل خواهد شد.
وی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی آمار سفر و مسافر سه‌ماهه اول سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ و حدود ۱۸ درصدی سه‌ماهه اول سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ گفت: برای حفظ شرایط موجود و افزایش خدمات سفر با ناوگان عمومی باید تمام توان خود را به کار بندیم.
معاون حمل‌ونقل این اداره کل بیان کرد: با ضوابط جدید تأسیس و بهره‌برداری شرکت‌های مسافربری، فضای جدید برای ورود سرمایه‌گذاران و جلب رضایت مسافران را فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر آن یکی از اقدامات قابل‌توجه برندسازی شرکت‌هاست و با این اقدام شرکت‌های حمل‌ونقل تنها تحت عنوان برند تعریف شده و در قالب خط سیرهای مشخص و تابعیت شرایط و ضوابط شرکت مادر نسبت به ارائه خدمات اقدام می‌نمایند.
وی به نصب سامانه سپهتن اشاره کرد و افزود: این سامانه از طریق دستگاه نصب شده داخل اتوبوس و ارتباط با سیستم پلیس‌راه اطلاعات ساعت حرکت؛ سرعت و سایر شرایط ناوگان اتوبوسی و راننده را بدون نیاز به توقف برای پلیس ارسال می‌کند.
پناهنده گفت: این اقدام به منظور عدم توقف و جلوگیری از اتلاف وقت مسافرین صورت گرفته و تا پایان تیر ماه کلیه پاسگاه‌های پلیس‌راه استان مجهز به سامانه سپهتن خواهند شد.
وی با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری در بهترین خدمات به مسافرین در ایان نوروز ۹۶ گفت: استان همدان همواره در خدمات‌رسانی به مسافرین در هر شرایط پیشرو بوده و امیدواریم در سفرهای تابستانی نیز شاهد خدمات‌رسانی مطلوب به مسافرین عزیز باشیم.
معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همچنین بر ساماندهی حمل توشه همراه و غیرهمراه مسافر، بغل نویسی وسایل نقلیه عمومی مسافربری، شناسایی، بررسی توزیع سفر، استفاده از لباس فرم، نصب اتیکت و راه‌اندازی سیستم پیجینگ و سایر خدمات به روز که در راستای جلب رضایت مردم و مسافران در این طرح قابل اجراست تأکید کرد.
در ادامه جلسه نمایندگان پلیس‌راه و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز با بیان نظرات خود، خواستار همکاری و انسجام بیشتر دستگاه‌های تأثیرگذار بر سفر و مسافر به ویژه در ایام پیک سفر شدند.
مدیران شرکت‌های مسافربری نیز با بیان نکته نظرات خود در جهت رفع موانع و مشکلاتی که در بحث خدمات‌رسانی مطلوب به مسافرین وجود دارد خواستار تسریع در روند برند سازی شرکت‌ها و اجرای کامل طرح ایجاد خط سیر مشترک با سایر استان‌ها شدند.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش کسب و کار نیوز ، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.