صفحه اصلی / معرفی مدیرکل جدید تبلیغات گردشگری

معرفی مدیرکل جدید تبلیغات گردشگری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، مراسم تودیع علی باقر نعمتی زرگران مدیرکل سابق دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و معارفه لیلا اژدری مدیر کل جدید این دفتر ظهر روز دهم تیرماه در سالن اجتماعات معاونت اجتماعی سازمان میراث فرهنگی برگزار شد. در این برنامه علی باقر نعمتی زرگران گفت: رویدادها یکی از مهمترین فعالیت های بازاریابی و معرفی یک جاذبه است که از گذشته در کشورمان برگزار می شد، اما سازماندهی شده نبود. بنابراین سعی کردیم که در این زمینه رویدادهای ملی، محلی، منطقه ای و بین المللی را بیشتر سازماندهی کرده و توجهات به آن معطوف شود.
وی گفت: برای اولین بار بود که در نمایشگاه های گردشگری چین، مسکو و آذربایجان حضور مستمر داشتیم در حالی که چنانچه بازارهای هدف شناسایی نمی شد و شاخص ها معین نبود در این صورت هر نمایشگاهی مورد توجه قرار می گرفت و برای شرکت در آن هزینه می شد. البته این به آن معنا نیست که هر نمایشگاهی رفتیم دستاوردهایش چشمگیر بوده است. این روندی است که تازه شروع شده و خوشحالیم تا همین جا نتایج مثبتی گرفتیم. چون رشد گردشگری این موضوع را تایید می کند. ما از اروپای شرقی گردشگران زیادی داشته ایم، این نشان می دهد که هدف گذاری ما درست بوده است و تقویت آن می تواند این رشد را بیشتر کند. در حوزه محتوا نیز سعی شد توجه بیشتری شود. بازاریابی بدون محتوای غنی قطعا با موفقیت همراه نیست.
مدیر کل سابق بازاریابی و گردشگری گفت: نشست های گردشگری مهمی برگزار شد، از جمله اولین اجلاس وزرای گردشگری ACD نشست گردشگری و توسعه پایدار، اجلاس کنوانسیون راهنمایان گردشگری، نشست کارشناسان راه ابریشم از جمله این نشست ها و برنامه ها بود.
در ادامه این برنامه مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور گفت: یکی از دالان های اصلی ثبات و استمرار سیاست های گردشگری در کشورهاست. وقتی ما یک برنامه نگاه و سیاستگذاری کلان داریم و وقتی به مرحله عمل می رسیم نیازمند افراد و ساختاری هستیم که سیاست ها متناسب با امکانات پیش ببرد.
وی گفت: بازاریابی یک فن و علم مورد توجه و تاثیرگذار در دنیا است که آن را با گرایش های متعددی دنبال می کنند. منتها هنوز در فضای تحقیقاتی گردشگری بازاریابی تخصصی که لازمه فعالیت های علمی است را نداریم و در شاخه تئوری و عملی گردشگری و در یک سطح آکادمیک این حوزه نیازمند تغییر اساسی است.
معاون گردشگری کشور گفت: ایران، کشوری باظرفیت است. وقتی می خواهید ظرفیت ها را در دو بستر معرفی، جذب و مدیریت کنید با مشکلاتی روبه رو می شوید. یکی از این مشکلات در حوزه نرم افزاری است که با ناشناخته بودن این ظرفیت ها مواجه هستیم. دومین مشکل تبلیغات منفی جهان علیه ایران است که به معرفی این ظرفیت ها آسیب می زند و باید در این زمان هر دو جریان را مدیریت کنیم، آن هم با اعتبارات اندکی که در اختیار داریم و بخش خصوصی که تجربه کشورهای دیگر را می داند و ارتباط متولی و متصدی را درک می کند و نیازهایش را به ما منتقل می کند. پس باید این شرایط را با همین ویژگی ها مدیریت می کردیم.
وی افزود: با همه قدرت ها و تنگدستی ها بدنه سازمان و معاونت گردشگری با اعتماد به نفس و تلاش می تواند از این مسیرها عبور کند. آلمان برای هر گردشگر دو دلار تبلیغات می کند، ترکیه و مالزی ۶ تا ۹ دلار کشورهای ۱۴ تا ۴۰ دلار، ما در حوزه گردشگری ۲۰ صنف داریم. عدد حمایتی ما از این صنف به عنوان فعالیت سیستماتیک اندک است. ما و بخش خصوصی هر دو همسفر یک جاده هستیم، آن هم توسعه گردشگری کشور. کسانی که با هم همسفر می شوند در هزینه ها نیز شریک خواهند شد تا سفرشان مطلوب باشد. مشارکت ما نیز باید با بخش خصوصی بیشتر شود. اگر چه آژانس هایی در کشور فعالیت می کنند که به دنبال منافع اقتصادی خودشان هستند و از طریق تورهای خروجی به این منفعت دست می یابند اما آژانس هایی هستند که در حوزه ورودی و جذب گردشگر و نهادینه کردن رشد صعودی داشته اند و تلاش زیادی برای آمدن گردشگر می کنند. این فعالیت ها نشان می دهد که آنها زحمت زیادی کشیده اند و ما وظیفه داریم از آنها حمایت کنیم تا حضورشان پایدارتر باشد.
وی ادامه داد: گردشگری در زمان کوتاه نتیجه نمی دهد در این صنعت به افق ۲۰ ساله ای با یک نگاه تخصصی نیاز داریم، حضور ما در نمایشگاه ها نتیجه سالیانه ندارد. شاید یک دهه در یک نمایشگاه شرکت کنیم و بعد آرام آرام تاثیرش را ببینیم منتها باید انتخاب بازارهای هدف ما دقیق باشد.
رحمانی موحد تاکید کرد: امروزه گردشگری به مطالبه ملی و عمومی تبدیل شده است و باید در حوزه گردشگری باید به ۱۰ گام توجه شود، مانند حضور در نمایشگاه ها، تعاملات بین المللی، تبلیغات، تورهای آشناسازی، مدیریت رویدادها، رسانه ها و مراکز اطلاع رسانی و … ما اگر خواهان توازن در میزان گردشگران ورودی و خرجی هستیم باید سرمایه گذاری در ورود گردشگران را افزایش دهیم یعنی بازارداری کنیم اکنون از مرحله بازارشناسایی گذشته ایم ولی بازارداری سخت تر از آن است و باید برای این  حوزه هزینه کرد.
در این مراسم لوح تقدیری به علی باقر نعمتی زرگران داده شد و لیلا اژدری به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد. نعمتی در روزهای آینده مسئولیتی را در وزارت امور خارجه به عهده خواهد گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.