صفحه اصلی / سهم چشمگیر چین و ژاپن و آلمان در اشتغال آمریکایی‌ها

سهم چشمگیر چین و ژاپن و آلمان در اشتغال آمریکایی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  به نقل از رویترز، سال‌ها قبل از این که دونالد ترامپ قول بدهد مشاغل خوب تولیدی را با سخت گرفتن به شرکای تجاری آمریکا بازگرداند، چنین مشاغلی به لطف شرکت‌هایی که در گفتمان کنونی ترامپ شریر و بدذات تلقی می‌شوند در حال رشد بودند.
نتایج تحلیل‌های صورت گرفت توسط رویترز بر روی داده‌های فدرال مشاغل نشان می‌دهد که دو سوم  از ۶۵۶ هزار شغل تولیدی جدید ایجاد شده در بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ مربوط به سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بوده است.
هنوز داده‌های مشاغل جدیدتر از این موجود نیست اما در طول دو سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی به داخل آمریکا سرازیر شده است که سرمایه‌گذاری خارجی کل را در پایان ۲۰۱۶ به ۳.۷ تریلیون دلار رسانده که یک رکورد جهانی است.
در حالی‌که سرمایه‌گذاران اصلی مثل انگلستان، ژاپن و آلمان همگی بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار از سرمایه‌های خود را به شرکت‌ها و کارخانجات آمریکا سرازیر کرده‌اند، سرمایه‌گذاری چینی در بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ چهار برابر شده است و به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رسیده است و انتظار میرود همچنان به توسعه خود ادامه دهد.
سهم سرمایه خارجی سرمایه‌گذاری شده در آمریکا از کمتر از ۳ تریلیون دلار در ۲۰۱۴  به ۳.۷ تریلیون دلار در پایان ۲۰۱۶ رسید که افزایشی بیش از ۲۳ درصد داشته است.
درشرایط کنونی سرمایه‌گذاران خارجی که میلیاردها دلار در شرکت‌های آمریکایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و رهبران محلی‌ای که میزبان آنها هستند نگران‌ هستند که در صورتی که ترامپ تجارت آزاد را متوقف کند، شبکه‌های جهانی تامین مالی این سرمایه‌گذاری‌ها را مختل و آنها را مجبور به برگرداندن سرمایه‌هایشان کند.
ترامپ، رییس جمهور آمریکا تهدید کرده است قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی با کانادا و مکزیک را پاره می کند و تعرفه‌های بالاتری را بر کالاهای کشورهایی مثل چین و آلمان که با آمریکا مازاد تراز تجار بالایی دارند وضع کند. دولت ترامپ همچنین بحث‌هایی در مورد قوانین مهاجرتی سخت‌گیرانه تر و نظارت دقیق‌تر بر سرمایه‌گذاری هم مطرح کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.