چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / واگذاری ساخت ۳ هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی به هپکو اراک

واگذاری ساخت ۳ هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی به هپکو اراک

محمدرضا حاجی پور افزود: این قرارداد از مصوبات سفر دولت یازدهم به استان مرکزی بود که پس از پیگیری مدیریت ارشد استان، هفته گذشته قطعی شد.
وی ادامه داد: پنجشنبه هفته گذشته نامه ای با امضای وزیران کشور، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت به معاون اول رئیس جمهوری ارسال شد که قرارداد ساخت سه هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی بدون برگزاری تشریفات مزایده به کارخانه هپکو اراک واگذار شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: این قرارداد به مدت پنج سال برنامه ریزی شده که کارخانه هپکو باید به صورت دوره ای و سالانه ماشین آلات را به ستاد مدیریت بحران کشور تحویل دهد.
وی در خصوص تامین اعتبارات این قرارداد نیز گفت: اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه از سوی منابع ملی و ۶۰۰ دستگاه نیز از منابع داخلی ستاد مدیریت بحران کشور تامین می شود.
حاجی پور در خصوص بدهی های کارخانه هپکو نیز گفت: این کارخانه حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بانک های عامل، سازمان مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی بدهکار است که با احتساب جریمه های و سودهای وارده به حدود ۶ هزار میلیارد ریال رسیده است.
وی گفت: در صورت پرداخت اصل و سود بدهی در یک مدت زمان مشخص جریمه های کارخانه بخشیده می شود که رسیدگی به این مهم نیز در دستور کار مدیریت ارشد استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: هیات مدیره جدید کارخانه هپکو امروز (شنبه) از سوی مدیر عامل جدید این کارخانه معرفی و فعالیت این واحد صنعتی به طور رسمی آغاز می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اشراف و تعامل مدیرعامل جدید کارخانه هپکو در اروپا و کشورهای آسیای جنوب شرقی، پیش بینی می شود مراودات این کارخانه با شرکت های لیپهر آلمان و کوماتسو ژاپن از سر گرفته شود و این کارخانه بتواند سهمی از بازارهای جهانی ماشین آلات راهسازی نیز داشته باشد.
حاجی پور بیان کرد: کارخانه هپکو برای به روزرسانی عوامل تولید و تامین تجهیزات مورد نیاز خود نیازمند ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش است که این مهم نیز درحال پیگیری و به زودی پرداخت می شود.
وی پرداخت تسهیلات رونق تولید به کارخانه ها و معادن استان مرکزی را از مهمترین برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی دانست و گفت: سامانه بهین یاب این سازمان بازگشایی شده و همه صاحبان صنایع و معادن استان می توانند در این سامانه نام نویسی و تسهیلات خود را درخواست کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: در سه ماه گذشته بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۲ کارخانه ای که از سال گذشته در سامانه بهین یاب نام نویسی کردند از سوی بانک های عامل پرداخت شد.
وی در خصوص برنامه های این سازمان به مناسبت دهم تیرماه و روز صنعت و معدن نیز گفت: تجلیل از صنعتگران نمونه استان مهمترین برنامه این سازمان است که به احتمال زیاد ۱۳ تیرماه جاری و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود.
شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴شروع به فعالیت کرد.
شرکت هپکو اراک در حال حاضر ۲۲ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد تولید می شود.
کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.
از دی ماه سال گذشته بازگرداندن این کارخانه به سازمان خصوصی سازی ایران پیگیری شد تا اینکه پیشنهاد واگذاری این کارخانه به شرکت هیدرواطلس ساوه عنوان و بهمن ماه سال گذشته این مهم قطعی شد.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.