صفحه اصلی / دهکده المپیک در منطقه آزاد چابهار ساخته می شود

دهکده المپیک در منطقه آزاد چابهار ساخته می شود

 شهرستان ساحلی چابهار است و بزودی دهکده المپیک در محدوده این منطقه ساخته می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، اکبر ترکان گفت: ورزشگاه ۲ هزار نفری ورنا با زیربنای پنج هزار و ۷۵۷ مترمربع و با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال افتتاح و راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: قرار است در نزدیکی این ورزشگاه بیش از ۲۰ هزار مترمربع فضای ورزشی نظیر کریکت، زمین فوتبال، استخر چند منظوره و سالن های ورزشی ساخته شود تا بتوان یک مجموعه کامل شبیه دهکده المپیک در محدوده منطقه آزاد چابهار ایجاد کرد.
ترکان بیان کرد: چابهار از استعدادهای درخشانی در رشته های مختلف ورزشی برخوردار است به طوری که یکی از قطب های اصلی رشته ورزشی کریکت کشور محسوب می شود.
وی گفت: مناطق آزاد کشور حمایت های ویژه ای برای اعزام ورزشکاران به رقابت های مختلف ورزشی، برگزاری رقابت های ملی و بین المللی در رشته های مختلف و تامین تجهیزات ورزشی را انجام می دهند.
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: تاکنون رقابت های بین المللی کشتی فرنگی در آبادان، کشتی آزاد در خرمشهر و کشتی جام یادگار امام(ره) در چابهار به میزبانی مناطق آزاد کشور برگزار شده است.
ترکان ادامه داد: برگزاری سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یادگار امام (ره) با شرکت ۱۸ تیم از ۱۵ کشور در منطقه آزاد چابهار می تواند این منطقه محروم را به دنیا معرفی کند.
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین از طرح های اقتصادی و اشتغالزا نظیر فولاد مکران، پتروشیمی و قسمت های مختلف منطقه آزاد چابهار بازدید کرد.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.