صفحه اصلی / با دولت ایران مشکل داریم نه با مردمش

با دولت ایران مشکل داریم نه با مردمش

هیتر نورث، سخنگوی وزارت خارجه این کشور در کنفرانس خبری خود ضمن امتناع از پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که " چرا مردم کشورهایی که هرگز به آمریکا حمله نکرده‌اند از سفر به این کشور منع شده‌اند؟" گفت: در برخی از کشورها مثل ایران ما با مشکلاتی روبرو هستیم و با حکومت ایران مشکل داریم، در صورتی که ما درهای کشور خود را باز کنیم اغلب مردم آمریکا در مورد امنیت خود نگرانی‌های قانونی خواهند شد. اما کسانی که می‌توانند از تدابیر نظارتی عبور کنند می‌توانند عضوی سازنده از جامعه ما باشند.
او هم‌چنین از پاسخ به این سوال که این مردم ایران هستند که تحریم می‌شوند صرف‌نظر کرد و به خبرنگار مربوطه گفت که شما دارید فشار می‌آورید تا پاسخی دهم اما این کار را انجام نخواهم داد. به همین دلیل می‌گویم که با دولت ایران مشکل داریم نه مردم آن.
این در حالی است که اثر تحریم‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی ظالمانه آمریکا بر دوش مردم است. فهرست کشورهایی که ممنوعیت صدور ویزا ورود به آمریکا برای آنها در نظر گرفته شده است شامل ایران، لیبی، سوریه، سومالی، سودان و یمن است. این در حالی است که افرادی که ۱۱ سپتامبر در نیویورک حمله تروریستی انجام دادند تابع عربستان بودند اما نام این کشور در فهرست دیده نمی‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.