صفحه اصلی / سن طلایی باروری

سن طلایی باروری

ناباروری از مشکلات زوج های ایرانی است و براساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود سه میلیون زوج ایرانی نابارور هستند. 
دکتر افسانه محمدزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا به افزایش سن به عنوان یکی از عوامل موثر در ناباروری اشاره و اظهار کرد: افزایش سن علاوه برکاهش قدرت ناباروری در زنان، احتمال ناباروری، سقط و داشتن جنین ناهنجار با اختلال های کروموزومی را هم افزایش می دهد. 
جراح ومتخصص زنان و زایمان اظهارکرد: چاقی، اضافه وزن، فشارخون و دیابت نیز می تواند تاثیرمنفی بر قدرت باروری زنان داشته و آن را کاهش دهد. 
محمدزاده بر نقش تغذیه سالم و فعالیت بدنی در توانایی فرزندآوری تاکید کرد و ادامه داد: تغذیه سالم و فعالیت بدنی با فرزندآوری سالم رابطه مستقیم داشته و به همین دلیل از زنان خواسته می شود که این دو موضوع را جدی بگیرند. 
وی به زنان توصیه کرد که در کنار تحصیل و شغل به فکر فرزندآوری در زمان مناسب باشند و برنامه ریزی دقیقی در این زمینه داشته باشند. 
** سیگار می تواند برقدرت باروری تاثیر منفی بگذارد 
فلوشیپ روش های پیشرفته درمان ناباروری همچنین مصرف سیگار و الکل را از عواملی ذکر کرد که می توانند روی قدرت باروری تاثیر منفی بگذارند. 
وی ادامه داد: زنان شاغلی هم که با موادشیمیایی سروکار دارند، در معرض خطر کاهش قدرت باروری هستند. 
محمدزاده با اشاره به اینکه عوامل محیطی در نازایی زنان نقش دارد، گفت: عوامل محیطی شامل سبک زندگی نادرست مانند چاقی، احتمال ناباروری را افزایش می دهد. 

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.