صفحه اصلی / اختصاص ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احیا کارخانه ها و صنایع نیمه فعال در کشور

اختصاص ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احیا کارخانه ها و صنایع نیمه فعال در کشور

محسن صالحی نیا در بازدید از طرح‌های شهرک صنعتی سبزوار اظهار کرد: از این مقدار ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای تامین پنج هزار دستگاه در جهت نوسازی تجهیزات صنعتی کارخانه های کشور اختصاص یافت.
وی افزود: همچنین ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از این میزان تکمیل ۶ هزار واحد صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در جهت پرداخت تسهیلات ارزش افزوده تخصیص یافت.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یک سامانه جامعی برای ثبت نام متقاضیان دریافت این تسهیلات طراحی و راه اندازی شده است.
وی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۷۰ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات رفع موانع تولید به ۲۵ هزار واحد تولیدی در کشور پرداخت شد که از این میزان ۱۳۰ هزار میلیارد ریال به ۱۵ هزار واحد صنعتی پرداخت شد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: زمینه برای حضور سرمایه گذاران مختلف در این شهرستان فراهم شده است.
رمضانعلی سبحانی فر اظهار کرد: هم اکنون ۱۰ طرح صنعتی بزرگ نیمه تمام صنعتی دراین منطقه در حال ساخت است که با تکمیل آنها زمینه برای اشتغال یک هزار نفر در شهرستان فراهم می شود.
وی افزود: مجوزهای زیادی برای ایجاد صنایع در شهرستان از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شده  که  سرمایه گذاران می توانند در هر زمینه که علاقه مند باشند در این منطقه سرمایه گذاری کنند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: روزانه ۶ هزار قطعه انواع شیشه بالابر خودور سواری و کابل مورد نیاز در شرکت کابل خودرو سبزوار تولید می شود.
علی امید بخش اظهار کرد: این شرکت با نقدینگی ۴۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۴۵۰ نفردر زمینه تولید شیشه بالابر، برف پاک، شیشه بالابر های خودرو های پژو ۲۰۸ فعالیت می کند.
وی با اشاره به کارخانه بتن های سبک افزود: این شرکت با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در حال ساخت است که درنیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد.
امید بخش گفت: امسال با همکاری بانک صنعت و معدن ۳۵ میلیارد ریال در قالب تسهیلات برای تکمیل طرح به سرمایه گذار پرداخت می شود که زمینه لازم برای اتمام طرح را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه این کارخانه در زمینه تولید بتن های سبک و ملات خشک فعال است، گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه برای اشتغال ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.