صفحه اصلی / اصفهان رنگ و بوی کودکی گرفت

اصفهان رنگ و بوی کودکی گرفت

دستان خود آغاز کنند آنچه را که رنگ و بوی خودشان را دارد، اینجا همه چیز رنگ و بوی کودکی را دارد و پروانه‌ها به هوای دست‌های کوچکی که آن‌ها را رها کرده‌اند، در آسمان اصفهان پرواز می‌کنند، اینجا اگر زاینده رودش همچون گذشته پر آب نیست، اما توانست پروانه‌ها را دوباره در کنار بستر همین رود پرواز دهد. 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، آیین آغازین سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان با نام "جشن پروانه‌ها" شامگاه ۸ تیر ماه با حضور کودکان اصفهانی در باغ نور شهر اصفهان برپا شد، این جشنواره در آغاز دهه چهارم فعالیت خود به پایتخت فرهنگ و هنر بازگشت و پروانه‌های این جشنواره در کنار بستر زاینده رود پرواز خود را آغاز کردند. 
این مراسم با قرائت قرآن توسط گروه تواشیح نوجوانان شروع شد و سپس با ورود خاله شادونه شور و هیجان در بچه‌ها متبلور شد، این جشن را فقط کودکان اداره کردند و برنامه‌های متنوع خود را برای شروع کار جشنواره برگزار کردند، در این میان پخش قسمت‌هایی از فیلم‌هایی چون "قهرمانان کوچک" و "بیست و یک روز بعد" و انیمیشن‌ها حال و هوای سینما را به جشن بخشید. 
علیرضا رضاداد دبیر جشنواره‌ی فیلم کودک و نوجوان اصفهان با اشاره به این رویداد فرهنگی و هنری اظهار کرد: از اینکه امشب در میان جمع پرشور شما کودکان و نوجوانان حضور دارم بسیار خرسندم. جشنواره فرصت مغتنمی برای تماشای فیلم در کنار یکدیگر است و امیدوارم این جشنواره چنین فرصتی را در اختیار همه ما قرار بدهد. 
وی با بیان اینکه فیلم‌های جشنواره از فردا (۹ تیر ماه) در سینماهای اصفهان اکران می‌شوند، گفت: از فردا تا پایان جشنواره وعده ما در سینما سپاهان و پردیس سینمایی چهار باغ خواهد بود. 
دبیر سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان افزود: این هفته موقعیتی است که خانواده و بچه‌ها می‌توانند ۳۵ فیلم را به تماشا بنشینند و نظرات خود را به فیلم سازان منتقل کنند. 
رضاداد ادامه داد: خوشحالیم که دوباره توانستیم این جشنواره را در اصفهان برگزار کنیم و همه تلاش می‌کنیم این جشنواره همه سال‌ها در اصفهان اجرا شود و بتوانیم سینمایی آبرومند را به تماشا بنشینیم. 
حضور صدا پیشگان در این مراسم توانست خاطرات کودکی خانواده‌ها را نیز مرور کند و حضور پسر شجاع بر روی صحنه هیجان را تنها در کودکان بلکه در بزرگسالان ایجاد کرد. 
سعید شیخ زاده صداپیشه «چاق و لاغر»، «سفر جادویی»، «شکارچیان اژدها» با حضور روی سن در جشن بزرگ پروانه‌ها خطاب به بچه ها گفت: خوشحالم که من را به این جشن دعوت کرده‌اید. دوست دارم همیشه خاطرات کودکیام را زنده کنم. سال‌هاست در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان شرکت می‌کنم و باز هم در این جشن و جشنواره شرکت خواهم کرد. 
رضا آفتابی، نرگس فولادوند، مریم رادپور، مهسا عرفانی، شیلا آژیر، بهروز علیمحمدی، افشین زی نوری، سعید شیخ زاده، مهوش افشاری، شوکت حجت گویندگان و صداپیشگانی هستند کهمهمان جشن بزرگ پروانه‌ها شده اند. این صداپیشگان آثار خارجی سینمایی را دوبله همزمان خواهند کرد. 
همچنین کلیپ سجاد رضایی کودک ۹ ساله که به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شده بود، نمایش داده شد. این کودک اصفهانی مهمان ویژه جشن بزرگ پروانه‌ها بود. وی با حضور روی سن با لهجه شیرین اصفهانی خود در جواب سوال خاله شادونه که چطور شد معروف شدی؟ گفت: وقتی مدیر مدرسه‌مان در حال فرار با خط کش من را دید، داد زد: سجاد بیا اینجا!
او ادامه داد: از این که معروف شدم خیلی خوشحالم و روزی ۱۰۰۰ امضا می‌دهم! اما عینک آفتابی نمی‌زنم (با خنده).
سجاد خطاب به فیلمسازان سینمای کودک و نوجوانان و همسن و سال‌های خود گفت: به آن‌ها می گویم چه پروانه‌های قشنگی و چه رنگ‌های زیبایی. سلام به بچه‌ها و بزرگترها…
وی همچنین کودکان و نوجوانان را به سینما رفتن و تماشای فیلم‌های جشنواره دعوت کرد.
جمالی نژاد: خوشحالم که جشنواره فیلم کودک و نوجوان به موطن خود بازگشت
مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان با حضور روی سن خطاب به حاضران در جشن بزرگ پروانه‌ها گفت: بازگشت جشنواره فیلم کودک و نوجوان به موطن خود یعنی شهر اصفهان را تبریک می‌گویم و امیدوارم این جشنواره سال‌ها در اصفهان برگزار شود.
وی افزود: امیدوارم این جشنواره متفاوت از این نظر که تمام برنامه‌ریزی‌هایش با بچه هاست، مورد استقبال شما قرار بگیرد.
جمالی نژاد همچنین بر اهمیت توجه به کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور اشاره و بیان کرد: قرار است ذهن‌های خلاق کودکان و نوجوانان آینده شهر اصفهان و کشور را بسازند و برای داشتن اصفهانی آباد، باید بچه‌ها مورد توجه قرار بگیرند.
دبیر سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان کودکان و نوجوانان را به پردیس سینمایی چهار باغ دعوت کرد.
عکس یادگاری شهردار اصفهان و دبیر سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با داوران کودک و نوجوان و فرزندان شهدای مدافع حرم قاب پایانی جشن بزرگ پروانه‌ها بود که توسط عکاسان و رسانه ها به تصویر کشیده شد. همچنین نورافشانی در پایان مراسم آسمان شهر اصفهان را زیباتر کرد.
سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان تا ۱۵ تیرماه در این شهر ادامه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.