صفحه اصلی / وحدت و همدلی برای گره گشایی از مشکلات کشور ضروریست

وحدت و همدلی برای گره گشایی از مشکلات کشور ضروریست

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از  ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای د ر سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: تلاش داریم برای سرمایه گذاری در کشور، امنیت کامل ایجاد شود؛ تلاش داریم تا دولت را کمک کنیم تا در مقابل مفسدان بتواند بایستد و زمینه های فسار را کم کند و انشاالله از بین ببرد. 
معاون اول قوه قضاییه در این سخنان سه محور اصلی شامل «قوه قضاییه و امنیت کشور»، «قوه قضاییه و دفاع از منافع مردم و مقابله با چپاول گران بیت المال و مردم» و همچنین «علت هجمه و تخریب نهادهای انقلابی در تمامی ۴ دهه انقلاب ، علیه سپاه ، بسیج ، مردم، نهادهای انقلابی و دستگاه قضایی که مورد هجمه و تخریب دشمنان خارجی و بعضا داخلی قرار می گیرد» را در سخنان خود تبیین کرد. 
اژه ای با بیان اینکه امروز با دنیایی روبرو هستیم که نظام سلطه تلاش دارد سلطه خود را حفظ و افزایش می دهد و بر ملت ها و کشورها ستم روا دارد، افزود: در شرایطی که کشورهای منطقه و برخی همسایگان ما در آتش استکبار می سوزند و در فشار و سختی هستند، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا قصد دارد فشار مضاعفی بر دنیا و جمهوری اسلامی ایران وارد کند.
محسنی اژه ای تاکید کرد: بدیهی است که امروز وحدت، همدلی و تشریک مساعی برای گره گشایی از مشکلات کشور امری لازم و ضروری است. 
این مقام قضایی با بیان اینکه «می دانیم وحدت و همدلی با توسل با حبل الله المتین و با اطاعت از ولی امر مسلیمن و عمل به قانون و آموزه های دینی تحقق پیدا می کند»، گفت: نمی شود گفت همدل، همزبان و همکار هستیم اما هر کسی راه خود را بپیماید.
معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: توسل به حبل الله المتین در شرایط کنونی اطاعت از ولی امر مسلمین و گردن نهادن به قانون و آموزه های دینی است که می تواند وحدت و مشارکت عمومی را ایجاد کند. 
محسنی اژه ای با بیان اینکه قوه قضاییه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال وظیفه خود می داند با تمام توان با سایر قوا در همین چارچوب همکاری کند، تصریح کرد: تلاش داریم با همه اعضای دولت همکاری کنیم تا دولت بتواند گره از کار و مشکلات مردم باز کند؛ تلاش داریم تا دولت بتواند از این رکود خارج شود، تلاش داریم با همکاری دولت بتواند تورم دوباره افزایش یافته توفیق داشته باشد. 
سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر همکاری با دولت برای مبارزه با قاچاق اظهار داشت: وظیفه خود می دانیم در تحقق آرمانها و چارچوب قوانین همه حمایت را از دولت انجام دهیم تا دولت بتواند در این گرانی ها، رکود، تورم و مشکلات و مسائل مختلف اعم از فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ان شاءالله موفق شود. 
وی که به مناسبت هفته قوه قضائیه سخن می گفت، یاد شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهدای واقعه تروریستی هفتم تیر و در راس آنها شهید مظلوم دکتر بهشتی را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد که بتوان آنچه شایسته نظام قضایی و ملت انقلابی است را انجام داد.
محسنی اژه ای درباره قوه قضاییه و امنیت کشور با بیان اینکه امروز بسیاری از کشورهای دنیا، منطقه و همسایگان ما در ناامنی بسیار زیادی هستند، اظهار کرد: هزاران انسان در طول شبانه روز، مجروح، آواره و یا کشته می شوند، انسانهای بسیاری اسیر و برده می شوند، انسانها در دست دژخیمان دست پرورده آمریکا شکنجه می شوند و این جمهوری اسلامی ایران است که از امنیت بالایی برخورد است. 
وی با تشکر از نیروهای مسلح و نهادهایی که در این امنیت همچون قوه قضاییه نقش داشتند، گفت: در همان روزهای اول انقلاب و سالهای اول که هنوز ما یک انقلاب نوپایی داشتیم و سیستم اطلاعاتی منظم و یک نظام انتظام بخش کامل نداشتیم، دادگاه های انقلاب با هر جریانی که قصد ناامنی و ایجاد ناامنی در کشور را داشت با جدیت مقابله می کرد. 
سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: قوه قضاییه و نهادها با همکاری مردم در سالهای ۵۸ و ۵۹، کسانیکه قصد کودتا داشتند را بازداشت و به کیفر رساندند، با شروع جنگ تحمیلی و یا نزاع های داخلی که با حضور برخی افراد که اعلام جنگ مسلحانه کردند علیه نظام جمهوری اسلامی، دادگاههای انقلاب در مقابل تمام این آدم کش ها، تروریست ها، اشرار و مفسدان ایستاد و آنها را به سزای اعمالشان رساند. عوامل قوه قضاییه آنهایی که قابل هدایت بود را توجیه کرد و اما کسانیکه لجوج و وابسته بودند و منحرف و قابل برگشت نبودند را مجازات کرد. 
وی با بیان اینکه قوه قضاییه از دهه اول انقلاب تا به امروز در مقابل جریان ناامن کننده کشور با همکاری همه دستگاه ها و نهادهای انقلابی و مردم ایستاده گفت: قوه قضاییه در مقابل همه فتنه گران، تروریستها، اشرار و نفوذی ها و جاسوس ها با تمام فشارهای داخلی و خارجی ایستادگی و مقاومت کرده است. از جاسوس ها و نفوذی ها و فتنه گران قبل از سال ۸۸، سال ۸۸ و تا به امروز در برابر جریان های تکفیری مقاومت و مقابله کرده و در مقابل کسانیکه قابل هدایت نبودند ایستادگی و آنها را مجازات کرده است.
محسنی اژه ای درباره قوه قضاییه و منافع مردم و همچنین مقابله با غارتگران بیت المال افزود: دادگاه های انقلاب در ابتدا کلیه کسانیکه اموال مردم و بیت المال را غصب و غارت کرده بودند، این اموال را تا آنجا که مقدور بود در داخل و خارج شناسایی کرد و به مردم و بیت المال بازگرداند. اموالی که توسط افراد معدودی از «انفال، اموال عمومی و خصوصی» غصب و غارت شده بود، توسط دادگاه های انقلاب به بیت المال برگردانده و آن را در اختیار دولت تازه پا گرفته قرار دادند، تا دولت صرف مسائل عمومی کشور کند و بخش زیادی از آن در اختیار نهاهایی قرار گرفت که بتوانند صرف محرومان و نیازمندان کنند. 
سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: اموالی که مصادره شد به نفع بنیاد شهید، بنیاد جانبازان و مستضعفان وقت، بنیاد ۱۵ خرداد و بسیاری از موسسات مردمی دیگر واگذار شد که ثمره و محصول اقدامات دادگاهای انقلاب بود که این اموال را از دست چپاول گران گرفتند و در اختیار دولتی ها و غیر دولتی ها قرار دادند تا به نفع مردم و به آنها برگردانده شود. 
معاون اول قوه قضاییه افزود: تا به امروز قوه قضاییه تمام تلاش خود را کرده کسانیکه بر هر نحوی علیه منافع ملی و مردم دست تعدی و تجاوز دراز می کنند، دست آنها را کوتاه کند و اگر چیزی را به ناحق برده اند به مردم و بیت المال باز گرداند. 
محسنی اژه ای ادامه داد: در سالهای اخیر، یکی از مسائل و مشکلات کشور مساله تعدی و تصاحب زمین های کشاورزی و زراعی بوده و در رسیدگی و جلوگیری به این تجاوزات به انفال برخی مسئولان بر هر دلیلی نتوانسته اند وظایف خود را به خوبی اجرا کنند پس به ناچار قوه قضاییه وارد شده و با شکایت متولیان امر، هزاران هزار هکتار از منابع طبیعی، جنگل ها، انفال و حاشیه ها و حریم هایی که توسط افراد سود جو به تصرف در آمده بود را بازپس گرفت و به دولت برگرداند. 
معاون قوه قضاییه گفت: در این زمان ها بسیاری با دور زدن قانون و احیانا با اقدامات متقلبانه توانستند زمین های مزروعی و کشاورزی و باغات را با زیاده خواهی از دست کشاورز و باغدار با ثمن بخس بیرون بیاورند و آن را تبدیل به ساختمان و ویلا کنند با اقدامات قابل توجه ای که صورت گرفت، البته از بخشی از این مسائل جلوگیری و از رشد آن کاسته شد و به موضع قبلی که باید کشاورزی بشود، برگردانده شد. 
محسنی اژه ای با اشاره به پرونده های ۳ هزار میلیاردی، چند هزار میلیاردی نفتی، صندوق ذخیره فرهنگیان، مسائل بانکها و اختلاسهای بانکی و پرونده های ارزی بعضی از تعاونی های اعتباری اشاره کرد و گفت: با کمال تاسف وزارت تعاون سابق آمده به شرکت تعاونی های اعتباری، مجوز داده و بعد هیچ گونه نظارتی نکرده و شما در این روزها شاهد هستید بسیاری از این تعاونی های اعتباری چه مشکلاتی برای مردم، دولت، بانک مرکزی و قوه قضاییه ایجاد کرده اند.
وی افزود: تعاونی آمده به چند صد نفر ( البته با احتیاط می گویم چند صد تا) و بیشتر به شرکت تعاونی مجوز داده اما نظارت نکرده و آنها رها کرده و امروز شما کدامتان فکر می کنید که وزارت تعاون که بعد در وزارت کار ادغام شد یکبار در این ماههای اخیر و حتی در این سال اخیر و حتی در دو سال اخیر یکبار مورد سوال قرار گرفته باشد و یکبار اصلا اظهار نظر کرده باشد که این موضوع یک باری را به دوش ملت، قوه قضاییه و بانک مرکزی انداخته که بالاخره ناگزیر هستیم این مطلب را برداریم. به جای اینکه اگر آنها اول احساس می کردند که این مجوز را باید به کی بدهند بعد با چه شرایطی بدهند بعد نظارت کنند که آیا اون شرایط و آن مجوزی که دادند مطابق با اساسنامه و قانون عمل شده، به جای اینکه آنها بیایند کار شان را انجام دهند، آنها انجام ندادند و امروز مردم و قوه قضاییه گرفتار شدند، اما به ناگزیر داریم تلاش می کنیم تا آنجایی که امکانش هست حقوق مردم استیفا بشود. 
سخنگوی قوه قضاییه گفت: یک مورد آن پرونده شرکت تعاونی ثامن الحجج، یک مورد دیگر «میزان، آرمان و کاسپین» و از این قبیل پرونده ها است که شما در جریان هستید و نهایت تلاش می شود و در اینجا از مردم و دولت و مجلس استمداد می طلبیم که اگر غیر از این باشد قوه قضاییه نمی تواند وظایف خود را به تنهایی هم به سرعت و هم با دقت انجام دهد. 
محسنی اژه ای ادامه داد: چرا نهادهای انقلابی، چرا افراد انقلابی، متدین و افراد دلسوخته این نظام از ابتدای انقلاب تا به امروز بیشتر مورد هجمه، تحقیر و توهین دشمنان و احیانا برخی از افراد غافل در کشور قرار می گیرد، چرا علیه قوه قضاییه هجمه ها بیشتر و چرا در برخی مواقع این هجمه ها افزایش می یابد، علت روشن است، دشمن، شیطان بزرگ آمریکا و شیاطین دیگر، افرادی که منافع خود را در خطر می بینند و می بینند سد راه غارتگران، متجاوزان، جانیان و اشرار چه کسانی هستند؟ سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات قوه قضاییه و برخی شخصی تهای موثر اینها سد راه متجاوزان هستند، سد راه کسانیکه مال مردم را چپاول می کنند. احساس می کنند این سد راه ها را باید برداشت، چگونه؟ اگر می شود او را حذف فیزیکی کرد شما ببینید از اول انقلاب چه کسانی ترور شدند، شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید قدوسی و شهید لاجوردی و دهها و صدها عناصر موثر و دانشمندان در این انقلاب در رده های مختلف از کشاورز و کاسب و بازاری گرفته تا دانشجو و استاد و غیره. 
وی افزود: ترور شخصیت اگر نشد آنها را لااقل با نشر اکاذیب و دروغ پردازی، مورد تهمت و اتهام قرار می دهند که به زعم باطل، ذهن مردم را نسبت به آنها مشوش کنند تا اعتماد مردم را به آنها کم شود تا تیغ دادگاههای انقلاب و سپاه و نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی کند شود. از یک تجربه که بعنوان فردی که از اول انقلاب تا به امروز در دستگاه قضایی و بخشی در دستگاه اجرا بوده و موضوعات را از نزدیک دیده می گویم، ابتدای انقلاب علیه دادگاه ها، کمیته و سپاه و برخی عناصر موثر در نظام خیلی تخریب می شد، بعد از این تخریب ها را یک اقدام خطرناک می دیدیم که در کشور اتفاق می افتاد، علیه ارتش تبلیغ کردند که ارتش می خواهیم چکار، علیه عناصر و نهادهای موثر شروع می کردند که بعد می بینیم جنگ تحمیلی شروع شد. 
محسنی اژه ای تصریح کرد: تخریب ها را بیشتر علیه نهادهای انقلابی و عناصری می بینیم که بنی صدری پیدا می شود قدرت طلب، خودخواه و مغرور به رای اکثریت، که فکر می کند مردم رای به شخص دادند، نمی داند که به رییس جمهوری دادند که بعنوان نماینده مردم و نظام باشد و مشکلات مردم را حل کند، بنی صدر پیدا می شود که مردم را تحقیر می کند، سپاه و کمیته و ارتش را تخطئه می کند، عناصر مهم نظام مثل شهید بهشتی را تخطئه می کند، دل به بیرون می بندند، به جای تمرکز در زمان جنگ، علیه جنگی که بر ما تحمیل شده، در جنگ به حاشیه ها می رود، در همین دانشگاه تهران یادتون هست که چه ها می کند.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: همه ضد انقلاب در زیر چتر بنی صدر جمع می شوند کسانیکه وی را اصلا قبول نداشتند تا دیروز با هم اختلاف داشتند، روبروی هم ایستاده بودند، از چپ و راست و از التقاط، از باقی مانده نظام ستم شاهی از عوامل مزدور حتی حزب بعث که اینجا برخی از آنان که بعنوان ستون پنج کار می کردند زیر چتر بنی صدر جمع می شوند، بنی صدر هم مغرور به رای مردم، مردم را تحقیر و نهادها را تخریب و تخطئه می کند و احساس می کنیم که یک خطری در پیش است مثل اینکه یک جریانی می خواهد به وقوع بپیوندد.
محسنی اژه ای تصریح کرد: برخی از این تخریب ها از زبان یک مسئول رسمی مثل رییس جمهوری وقت (بنی صدر) از تریبون های رسمی مثل دانشگاه تهران مسائلی به پا می خیزد و بعد اتفاقات سال ۶۰ بوجود می آید، علیه این نهادها و افراد موثر نظام تبلیغ می کنند و سپس ترورها راه می افتد و هزاران انسان را به خاک خون می کشاندند. 
معاون دستگاه قضا اظهار کرد: بعد دوباره وحدت مردم به خاطر جنایات آنها بیشتر شد و همه مردم فهمیدند چه اتفاقی افتاده، چند صباحی با ترفند جدید تخریب ها را آغاز کردند و قضایا دهه ۷۰ بوقوع پیوست، بعد مردم و مسئولان متوجه شدند و ترفند جدیدی بکار بستند که سپس از این تخریب ها فتنه سال ۸۸ بوجود آمد که چه ظلمها بر مردم نشد، چه خسارتی به این نظام و مردم وارد نشد و چه سوء استفاده هایی دشمن نکرد.
محسنی اژه ای در پایان سخنرانی خود در پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: امروز تخریب علیه سپاه، بسیج و افراد موثر و دستگاه قضایی شدت گرفته به تجربه گذشته که نگاه می کنم فکر می کنم که یک فتنه جدید در راه است یک اقدام جدید در پیش است، آمریکا به یک نحو کرکری می خوانند برخی از کشورهای غربی یک جوری کری می خواندند، در منطقه دارند یک کارهایی می کنند، آرایش نظامی دارند می گیرند، (افراد) در داخل بعضا از لسان مسئولان ملت، نهادهای انقلابی سپاه و دستگاه قضایی تحقیر می شوند، گمانم بر این است که یک توطئه و یک فتنه جدید در پیش است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.