صفحه اصلی / سبک‌های مختلفی فیلمبرداری در «داستان سیاوش» وجود دارد

سبک‌های مختلفی فیلمبرداری در «داستان سیاوش» وجود دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، مرتضی غفوری فیلمبردار سینما درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: چندی پیش فیلمبرداری فیلم سینمایی «داستان سیاوش» به کارگردانی امیر اسکندری را آغاز کردیم که روند فیلمبرداری خیلی سریع پیش رفت و حدود سه روز دیگر ضبط ما به پایان می رسد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشغول فیلمبرداری در بَرَقان واقع در کرج هستند، بیان کرد: ما در «داستان سیاوش» چندین سبک فیلمبرداری به کار بردیم برای مثال هم دوربین روی دست و هم تراولینگ داشتیم، در واقع از ابتدا قرار بود یک سری از پلان ها رئال و یک سری پلان ها سوررئال باشد، از همین رو این فیلم برای خودم بسیار جالب بود زیرا همه نوع سبک فیلمبرداری در آن وجود داشت.
غفوری بیان کرد: این موضوع که فیلم را به صورت های مختلفی فیلمبرداری کنیم، خواسته کارگردان بود چون در فیلم یک سری اتفاقات رخ می دهد و فلاش بک هایی صورت می گیرد که ما تصمیم گرفتیم هر کدام از ماجراهای فیلم را به یک سبکی فیلمبرداری کنیم. ما حتی در این فیلم سکانس- پلان هایی داریم که به اقتضای فیلم آن سکانس ها را تقسیم بندی نکردیم.
این فیلمبردار ادامه داد: «داستان سیاوش» اولین فیلمی بود که من در آن به این صورت کار کردم. شاید اگر خواست من بود این کار را نمی کردم اما چیزی بود که کارگردان می خواست، در واقع حالا که فیلمبرداری آن رو به اتمام است متوجه شدم که تجربه خوب و جالبی بود چون همه نوع سبکی را در آن داشتیم و امیدوارم بیننده هم با آن ارتباط برقرار کند چون یک فیلم هنر و تجربه ای است.
وی اظهار کرد: «داستان سیاوش» فیلمنامه خوبی داشت و در جلساتی که با امیر اسکندری داشتیم متوجه شدم که او ایده های زیادی برای ساخت این اثر دارد و به لحاظ فکری هم به یکدیگر بسیار نزدیک بودیم، به خاطر دلیل پذیرفتم که «داستان سیاوش» با او همکاری کنم.
غفوری بیان کرد: این فیلم به گونه ای است که مدام فلاش بک و فلاش فوروارد می خورد، به عبارتی همانطور که سبک های مختلف فیلمبرداری دارد از داستان های مختلفی هم برخوردار است یعنی هم سوررئال و هم رئال است، در واقع می توانم بگویم که فیلم عجیبی است.
وی در پایان گفت: به تازگی تدوین این اثر هم آغاز شده و امیدوارم زمان اکران بتواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.