صفحه اصلی / امیر دژاکام به علی نصیریان ادای دین می کند

امیر دژاکام به علی نصیریان ادای دین می کند

اثر علی نصیریان نوشته شده و برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر آماده می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، امیر دژاکام از هنرمندان با سابقه تئاتر ایران قرار است در مردادماه سال جاری با جدیدترین اثر خود در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر حضور پیدا کند.
دژاکام درباره این اجرا و نمایشنامه مورد نظر گفت: قصد دارم نمایشنامه «نیلوفر و نفت» را به صحنه ببرم. در واقع نزدیک به ۱۰ سال قبل نمایشنامه «بلبل سرگشته» نوشته آقای علی نصیریان را بازنویسی کردم و زیرا دوست داشتم این نمایشنامه را به شکل دیگری اجرا کنم. در «نیلوفر و نفت» تنها اسامی موجود در «بلبل سرگشته» باقی مانده است.
وی اظهار کرد: قصه، روابط و معنا در نمایشنامه «نیلوفر و نفت» نسبت به نمایش «بلبل سرگشته» چیزی دیگری است و در عین حال این نمایشنامه ادای دینی است به نمایشنامه «بلبل سرگشته» و نویسنده آن آقای علی نصیریان زیرا الهام بخش من برای نگارش «نیلوفر و نفت» بودند. در این نمایشنامه از آقای نصیریان و «بلبل سرگشته» یاد می شود.
این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر درباره دیگر تفاوت های نمایشنامه «نیلوفر و نفت» با «بلبل سرگشته»، توضیح داد: ما در «بلبل سرگشته» به قصه ای عارفانه مواجه هستیم ولی در نمایشنامه «نیلوفر و نفت» با قصه ای واقعی مواجه می شویم. 
دژاکام درباره شکل و شیوه اجرای «نیلوفر و نفت» یادآور شد: پیش از این نمایش «یک دامن ماه و ستاره» را با هارمونی رسانه ها که برای واژه مولتی مدیا استفاده می کنم، روی صحنه بردم و نمایش «نیلوفر و نفت» را هم در همین مسیر اجرا خواهم کرد. 
سرپرست گروه تئاتر «ماهان» درباره وضعیت تمرین های نمایش «نیلوفر و نفت»، گفت: تمرین های این نمایش شروع شده و بیش از نیمی از کار آماده است. 
نمایش «نیلوفر و نفت» از ۱ مردادماه تا ۱ شهریورماه در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.