صفحه اصلی / ۳۰۰ هزار میلیارد ریال به احیای واحدهای نیمه فعال کشور اختصاص یافت

۳۰۰ هزار میلیارد ریال به احیای واحدهای نیمه فعال کشور اختصاص یافت

محسن صالحی نیا روز پنجشنبه در بازدید از ۲ واحد صنعتی در سبزوار افزود: از مبلغ مزبور ۱۰۰ هزار میلیارد ریال به تامین پنج هزار دستگاه برای نوسازی تجهیزات صنعتی کارخانه های کشور، ۱۰۰ هزار میلیارد ریال به تکمیل ۶ هزار واحد صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات ارزش افزوده اختصاص یافته است. 
وی با بیان اینکه سامانه جامعی برای ثبت نام متقاضیان دریافت این تسهیلات طراحی و راه اندازی شده است، اظهار کرد: متقاضیان می توانند با ثبت نام در این سامانه از تسهیلات مزبور بهره مند شوند. 
وی گفت: سال گذشته ۱۷۰ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات رفع موانع تولید به ۲۵ هزار واحد تولیدی در کشور پرداخت شد که از این مبلغ ۱۳۰ هزار میلیارد ریال به ۱۵ هزار واحد صنعتی پرداخت شد. 
صالحی نیا افزود: دولت تدبیر و امید در تلاش است با اختصاص اعتبارات زمینه رونق بخش صنعت کشور را فراهم کند که بخش مهمی از این هدف گذاری در سال گذشته محقق شد. 
وی با اشاره به واحد صنعتی کابل خودرو سبزوار نیز گفت: این واحد صنعتی تامین کننده بخش مهمی از قطعات خودرو در کشور است که باید با به روز رسانی تجهیزات و امکانات خود زمینه تولید قطعات مورد نیاز خودرو های جدید را فراهم کند. 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: با همکاری و هماهنگی ادارات شهرستان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسترهای مناسب قانونی برای حضور سرمایه گذاران در منطقه فراهم شده است. 
رمضانعلی سبحانی فر افزود: مجوزهای بسیار برای ایجاد صنایع در این شهرستان از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شده و سرمایه گذاران می توانند در هر زمینه که علاقمند باشند در این منطقه سرمایه گذاری کنند. 
وی اظهار کرد: هم اکنون ۱۰ طرح صنعتی بزرگ نیمه تمام در این منطقه در حال اجراست که با تکمیل آنها زمینه برای اشتغال یک هزار نفر فراهم می شود. 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار نیز گفت: روزانه ۶ هزار قطعه انواع شیشه بالابر خودرو سواری و کابل مورد نیاز در شرکت کابل خودرو سبزوار تولید می شود. 
علی امید بخش افزود: این شرکت با نقدینگی ۴۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۴۵۰ نفر در زمینه تولید شیشه بالابر و برف پاک کن خودرو فعالیت می کند. 
وی با اشاره به کارخانه تولید بتن های سبک در این شهرستان نیز اظهار کرد: این واحد با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در حال ساخت است که نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد. 
وی گفت: امسال با همکاری بانک صنعت و معدن ۳۵ میلیارد ریال در قالب تسهیلات برای تکمیل این طرح پرداخت می شود که زمینه اتمام آن را فراهم می کند. 
امیدبخش افزود: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می شود. 
مرکز شهرستان ۳۲۰ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد. 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.