صفحه اصلی / افزایش ۲۰۰ درصدی سرمایه همراه اول

افزایش ۲۰۰ درصدی سرمایه همراه اول

وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در مجمع عمومی این شرکت به تشریح دلایل و ضرورت های افزایش سرمایه همراه اول پرداخت و گفت: همراه اول در چند سال اخیر حدود ۱۰۳ هزار میلیارد ریال برای توسعه و نوسازی شبکه خود سرمایه گذاری کرده است. پس از دریافت پروانه ارائه خدمات نسل ۳و۴ از رگولاتوری در اسفند ۹۳ علاوه بر توسعه شبکه و شروع فاز ۷ که پروژه ای بزرگ بود، نوسازی شبکه هم همزمان درحال اجرا بود.
بر اساس گزارش روابط عمومی همراه اول، صدوقی اضافه کرد: همزمان با توسعه و نوسازی شبکه اصلاح ساختار مالی شرکت نیز در دست اجرا بود. پس از واگذاری سهام همراه اول در بورس تاکنون فقط یکبار این شرکت افزایش سرمایه داشته که سرمایه آن از محل سایر اندوخته ها از ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال به چهار هزار مییلیارد ریال افزایش یافت. حال با سرمایه گذاری ۱۰۳ هزار میلیارد ریال صورت گرفته، لازم دیدیم دوباره افزایش سرمایه دهیم.
مدیرعامل همراه اول با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه برگزارشده گفت: پس از برگزاری مجمع عمومی عادی در ششم اردیبهشت ماه، نماد همراه اول با ۲۹ هزار و ۳۰۰ ریال باز شد که پس از دوماه با ۱۲درصد رشد قیمت امروز به ۳۲ هزار و ۷۷۰ ریال رسیده است.
وی افزود: با اینکه گردش مالی بالایی داریم، توانسته ایم در چهارسال گذشته بخاطر شفافیت گزارش های مالی، از سازمان بورس عنوان گزارش مقبول دریافت کنیم.
صدوقی افزود: با کارهای صورت گرفته هم سهام در واقع رقیق می شود و هم به نوعی اصلاح ساختار صورت می گیرد. با همکاری حسابرس قانونی و سازمان بورس توانستیم مجوز افزایش سرمایه را بگیریم و امروز برای تصمیم گیری در این خصوص جمع شده ایم.
مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه به طور تقریبی همه سهامداران حقیقی خیلی سریع و کمتر از دوماه سود خود را دریافت کرده اند اظهار داشت: ما امسال حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال برای سرمایه گذاری عملیاتی در نظر گرفته ایم درحالیکه در سال گذشته نیز ۲۸ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته بودیم. به همین دلیل نیاز بود که بخشی از منابع سرمایه گذاری از محل آورده سهامداران تأمین شود که در گذشته سرمایه گذاری ۱۰۳ هزار میلیارد ریالی از محل نقدینگی تأمین شده بود.
در پایان جلسه، علی بقایی رئیس هیأت مدیره همراه اول و هیأت رئیسه مجمع پس از استماع نظرات تعدادی از سهامدارن و اعضای هیأت رئیسه به جمع بندی نظرات پرداخت.
بر این اساس مقرر شد، سرمایه همراه اول با ۲۰۰درصد افزایش در دو مرحله از چهار هزار میلیارد ریال به ۱۲ هزار میلیارد ریال افزایش یابد که پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن از محل مطالبات و آورده نقدی فعلی تأمین شود. همچنین مقرر شد به هیأت مدیره اختیار داده شود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هم ظرف مدت یکسال از محل مطالبات و آورده نقدی دیگر افزایش سرمایه دهد.
شایان ذکر است، هفتمین مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، ششم اردیبهشت ماه امسال برگزار و سود تقسیمی برای هر سهم هفت هزار ریال اعلام شد که تا ۱۰ تیرماه از طریق کلیه شعب قابل پرداخت است و سپس به مدت سه ماه به دلیل افزایش سرمایه متوقف خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.