صفحه اصلی / اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ نشانگر پایین‌تر فرض کردن امنیت آمریکا از ترکیه است

اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ نشانگر پایین‌تر فرض کردن امنیت آمریکا از ترکیه است

علیرضا رحیمی اظهار کرد: آنچه مهم است ایجاد یک ثبات و همسانی در سیستم روادید همه کشورهاست که اعتماد متقابلی برای اتباع کشورهای دیگر و دولت‌ها ایجاد خواهد کرد. معمولاً همه کشورها سیستم صدور روادید خود را به شکل بلندمدت تنظیم می‌کنند و آن را تابعی از سیاست‌های جاری و روزمره کشورشان قرار نمی‌دهند.
وی افزود: در شرایطی که آمریکا تصمیمی را در خصوص محدودیت مهاجرت اتباع کشورهای دیگر و انتقال تنش در مناسبات دیپلماتیک و سیاسی به حوزه روادید اتخاذ کرده چنین امری دو نتیجه منفی در پی خواهد داشت، یکی بی‌ثباتی در سیستم روادید و دیگری بی‌اعتمادی به درستی تصمیمات و فرامین صادره در افکار عمومی.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه این اقدام آمریکا باعث انتقال تنش در مناسبات می‌شود، گفت: اینکه موضوع صدور روادید به اهرم فشار تبدیل شود امر بدیعی است که آمریکا پایه‌گذار آن است و از این ابزار برای پوشش ضعف مدیریتی خود استفاده خواهد کرد. در واقع آمریکا از این کار دو هدف را دنبال می‌کند یکی به بهانه مسائل امنیتی و تروریستی و دیگری تحریم‌های گسترده علیه ایران که هر دو هدف نسبت به ایران بی‌مبناست و محدودیت اتباع ایران و ۶ کشور دیگر تأثیری در این دو هدف ندارد.
رحیمی با بیان اینکه اقدامات مخاطره‌آمیز در ‌آمریکا تاکنون توسط اتباع آمریکایی این کشور رخ داده تأکید کرد: افکار عمومی آمریکا هم ایجاد چنین وضعیتی را در بهبود وضعیت امنیتی آمریکا موثر نمی‌بینند. در واقع این اقدام در حوزه تحریم‌های تجاری و یا بحث گسترش افراطی‌گری هم تأثیری نخواهد داشت؛ چرا که شهروندان ایرانی از اعتبار بالایی در افکار عمومی برخوردار هستند و مناسبات شهروندان آمریکایی و ایرانی به گونه‌ای است که چنین محدودیت‌هایی قابل قبول نخواهد بود.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اتخاذ چنین تصمیمی از سوی آمریکا در شرایطی که روسیه توافقنامه لغو روادید با ایران و ۱۸ کشور را امضا کرده نشانگر تفاوت دیدگاه در مناسبات سیاسی و تجاری است که منتج به تصمیمات متفاوت می شود. آمریکایی‌ها چنین تصمیم بی‌منطقی را در شرایطی می‌گیرند که کشورهای دیگر برای لغو روادید با ایران از یکدیگر سبقت می گیریند.
رحیمی اتخاذ این تصمیم از سوی دولت آمریکا را نشانگر ضعف مدیریتی این کشور در حوزه سیاسی و امنیتی دانست و گفت که افکار عمومی این تصمیم را نشان دهنده برتری آمریکا در حوزه دیپلماتیک نخواهند دانست.
وی در پایان گفت: این تصمیم نشان می‌دهد امنیت آمریکا از امنیت کشورهایی مثل ترکیه که با ایران قرارداد لغو روادید دارند پایین‌تر فرض شده است.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.