چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / بنی‌اعتماد: جامعه به الگو نیاز دارد

بنی‌اعتماد: جامعه به الگو نیاز دارد

مستند «شاعران زندگی» اولین فیلم از مجوعه‌ای است که فعلا ۶ نمونه آن آماده شده و به تدریج اکران می‌شود. مجموعه کارستان با تهیه‌کنندگی مجتبی میرتهماسب و مشاوره رخشان بنی‌اعتماد تولید شده است.
رخشان بنی‌اعتماد مشاور پروژه کارستان درباره این مجموعه اظهار کرد: «واقعا توضیح انگیزه، دلیل و چرایی انجام این پروژه دشوار است و همه را دعوت می‌کنم که کانال و سایت این مجموعه را ببینند. خلاصه‌اش این است که این مجموعه یک آرزوی ۱۲ ساله است. ۱۲ سال پیش و با دیدن فیروزه صابر در بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان فکر ساختن چند فیلم درباره عزیزان ارزش‌آفرین را داشتم. من به دلیل آن که کارآفرینی در اذهان به یک موقعیت مالی و ایجاد شغل مربوط است از کلمه ارزش‌آفرین استفاده می‌کنم.»
او ادامه داد: «به شدت معتقدم که جامعه به الگو نیاز دارد. الگوهایی که جایی برای دیدنشان نیست. این آرزوی دیرینه به دلیل عدم تامین بودجه تا سه سال و نیم پیش معطل ماند و با توان و همت مجتبی میرتهماسب عملی شد. این مجموعه در بخش خصوصی ساخته شده و در پخش هم با حمایت نهادی که نگاه فرهنگی به مسئولیت اجتماعی دارد منتشر می‌شود. ما در این سه سال از میان ۲۶ طرح آماده شده  موفق به تولید این ۶ فیلم شدیم.»
او درباره مستند «شاعران زندگی» گفت: «این مستند قصه زندگی زنانی است که من از سال‌های دور آن‌ها را می‌شناسم و در ذهنم بارها به آن‌ها تعظیم کرده‌ام و شیرین برق‌نورد با هنرمندی تمام آن را به تصویر کشید.»
همچنین مجتبی میرتهماسب در مراسمی که برای نمایش این اثر در موزه سینما برگزار شده بود، بیان کرد: « این پروژه بعد از سه سال و نیم عملی شد.  الان در نقطه صفر قرار داریم چرا که پخش، شروع ماجرایی تازه است و به همت و تلاش شما برای معرفی و دیده شدن فیلم نیاز داریم.»
او اضافه کرد: «ما در بخش تولید و پخش حامیانی داشتیم که خودشان یا نمایندگانشان در جمع ما هستند. خانم مولاوردی نیز به نمایندگی از ریاست جمهوری در کنار ما بودند. در پخش کارستان بانک سامان اهمیت پروژه را درک کرد و قصد داشتیم با همکاری آن‌ها فاز دوم را شروع کنیم که نشد اما ما به این همکاری امیدواریم.»
همچنین شیرین برق‌نورد کارگردان «شاعران زندگی» در این مراسم گفت: « فکر می کنم این فیلم شانس بزرگی برای من بود و خوشحالم که به این پروژه دعوت شدم. در این فیلم روزهای سخت و چالش برانگیزی داشتم که البته تمام آن‌ها دوست داشتنی بود. آن هم در کنار کاراکتر اصلی فیلم شیرین پارسی‌پور.»
فیروزه صابر مدیر پژوهش این پروژه و بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان  هم بیان کرد: «در این پروژه چهار عنصر تیم حرفه‌ای، سوژه‌های ناب کارآفرینان، حامیانی که سوژه را درک کردند و نهاد مدنی بنیاد توسعه کارآفرینی در کنار هم نشستند و به این پروژه شکل دادند. جای زهرا عمرانی همکار خودم را در این پروژه خالی می‌کنم.»
او اضافه کرد: «این پروژه چیزهای زیادی به همه ما یاد داد. از جمله انجام کار تیمی در کنار ترویج کارآفرینی در سینما. این الگوها با کارستان وارد سینما شدند. ضمن آن که این ترکیب و سازمان را در سینمای مستند ندیده بودیم. ما مشتاق روز پخش بودیم و امشب می‌توانیم برق موفقیت را در چشم مجتبی میرتهماسب ببینیم.»
مجتبی میرتهماسب در پایان نیز گفت: «به فاصله دو- سه هفته پس از این فیلم ۵ فیلم تازه از مجموعه کارستان در هنر وتجربه اکران می شود که پنجره جدیدی به روی ایران خواهد بود.»
صد و سی و هفتمین آیین دیدار این گروه سینمایی برای مستند «شاعران زندگی» ساخته شیرین برق‌نورد شامگاه ‌چهارشنبه هفتم تیرماه با اجرای کیوان کثیریان  و حضور هنرمندانی همچون میترا حجار، همایون ارشادی و شبنم مقدمی در موزه سینما برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.