صفحه اصلی / آسیب‌پذیری بحرین و عمان در دوران قیمت‌های پایین نفت

آسیب‌پذیری بحرین و عمان در دوران قیمت‌های پایین نفت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، تحلیلگران بانک امریکا مریل لینچ در این گزارش اعلام کردند بسیاری از کشورهای در حال توسعه نسبت به ضعیف شدن قیمت نفت بسیار آسیب پذیر مانده‌اند زیرا نرخ مبادلات ثابت و عدم وجود شرایط و منابع کافی، روند تطبیق با شرایط را برای آنها طولانی می‌کند.
طبق این یادداشت، بحرین یکی از آسیب پذیرترین‌ها در میان ۶۸ اقتصادی است که این بانک پوشش داده است، زیرا بزرگترین کسری مالی را دارد. عمان هم یکی از بزرگترین کسری‌های حساب جاری را دارد.
در مقابل، کویت در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، از نظر بنیادین قوی‌ترین کشور مانده است.
آماری که ماه گذشته از سوی بانک مرکزی بحرین منتشر شد، نشان داد که این کشور قادر نبوده است مانع کاهش ذخایر ارزی خارجی خود شود زیرا قیمت‌های پایین نفت، این اقتصاد کوچک را در تنگنا قرار داده است.
دارایی‌های خارجی بحرین ۱۱ درصد در فوریه کاهش یافت و به ۶۴۵.۲ میلیون درهم (۱.۷ میلیارد دلار) رسید. در مجموع این دارایی‌ها ۷۱ درصد نسبت به رقم ۲.۲۴ میلیارد درهم در نوامبر سال ۲۰۱۴، کاهش پیدا کرده است.
بحرین نسبت به اُفت قیمت‌های نفت و بی‌ثباتی سیاسی منطقه‌ای، نسبت به سایر کشورهای ثروتمند شورای همکاری خلیج فارس آسیب پذیرتر بوده است.
بر اساس گزارش پایگاه خبری عربین بیزنس، کاهش بیشتر ذخایر خارجی بحرین در حالی روی داد که صندوق بین المللی پول حدود یک ماه پیش هشدار داد این کشور باید برای احیای ثبات بودجه‌اش و بهبود اعتماد سرمایه گذار، کاهش هزینه قابل توجهی را انجام دهد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.