صفحه اصلی / سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان: بازیکن ترسو ندارم

سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان: بازیکن ترسو ندارم

سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان ایران درباره شرایط بدنی فرشاد غلامی که در تمرین‌ روز گذشته آسیب دیده بود، اظهار کرد: او در رقابت‌های باشگاه‌ها هم یکبار مصدوم شده ‌اما پیگیری نکرده بود. خیلی آماده بود و در صربستان خیلی خوب خودش را نشان داد. مصدومیتش واقعا من را نگران کرد. به هر حال احتمال داشت به مسابقات نرسد یا اینکه همیشه با ترس وارد میدان شود اما تیم پزشکی خیلی تلاش کرد و قول داد که او را به تیم می‌رساند و این اتفاق هم افتاد.
سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان درباره آسیب‌دیدگی خندان‌پور هم گفت: مچ پای او یک پیچ خوردگی ساده داشت. دیروز و امروز را استراحت کرد و به تیم می‌رسد و جای نگرانی نیست. خدا را شکر که پیچ خوردگی شدید نبود.
او در پاسخ به این سوال که اردوی صربستان چقدر توانست به تیم کمک کند؟ بیان کرد: ما در این اردو تلاش کردیم که تمام بازیکنان را محک بزنیم. اگر می خواستیم در بازی‌هایی که آنجا داشتیم نتیجه بگیریم باید خارج از برنامه کار می‌کردیم. ما یک برنامه ۱۸ جلسه‌ای داشتیم که هر صبح بدنسازی داشتیم. به همین دلیل آنجا برنامه را ادامه دادیم  و صبح ها بدنسازی داشتیم و عصر بازی می‌کردیم.
نوری افزود:  همچنین از ۱۵ نفر استفاده کردیم و خواستیم همه بازیکنان را در شرایط مسابقه قرار بدهیم و همه آنها را بسنجیم. قطعا اگر خارج از این برنامه بودیم و اگر فشار می‌آوردیم حداقل در دو مسابقه برنده می‌شدیم اما خب ترجیح دادیم که به دنبال اهدافمان در صربستان باشیم و برای جام جهانی آماده شویم.
سرمربی تیم ملی جوانان در پاسخ به این سوال که باخت‌ها در صربستان ترس از شکست را در تیم ملی از بین برد یا نه؟ گفت: خدا را شکر که بازیکنان نترسی دارم. جسارت تیمم را تحسین می‌کنم. واقعا بازیکن ترسو در تیم ندارم و این خیلی خوب است. من از روز نخست تلاش کردم که بازیکنان بدون ترس بازی کنند. به آنها تاکید کرده‌ام که اگر موقعیت شوت داشتند بدون ترس پرتاب کنند. فوقش گل نمی‌شود. اشکالی ندارد، مگر قرار است همه شوت‌ها گل شود. بازیکنان اکنون بدون ترس بازی می‌کنند و اگر توپ اولشان وارد سبد نشد دومی و سومی را اقدام می‌کنند و با جسارت هستند.
نوری با بیان این موضوع که یکسان بودن بازیکنان تیمش اصلی‌ترین ویژگی تیم ملی جوانان است، اظهار کرد: موضوع اصلی و خوب تیم ایران این است که همه نفرات به یکدیگر نزدیک هستند. تنها فردی که با بقیه تفاوت دارد و باید خیلی مراقب او باشیم که آسیب نبیند خندان‌پور است. او واقعا بازیکن خوبی است و در این مدت هم رشد چشمگیری داشته‌است. حتی با تیم بزرگسالان هم که در ژاپن بود رضایت آقای حاتمی را جلب کرد. البته میثم عابدی هم شرایط بسیار خوبی دارد و بازیکن توانمندی است.
او افزود: متاسفانه اصلی‌ترین مساله‌ای که درباره خندان‌پور ایجاد شده بود موج‌های منفی بود که برخی مربیان به سمتش می‌فرستادند. او بازیکن جوانی است و برای کار با نفرات جوان باید صبور بود. باید آنقدر با او همراه بود و کار کرد که بالاخره به ذهنیت حرفه‌ای برسد و بتواند در زمین مثل یک بازیکن حرفه‌ای باشد. قطعا او بعد از جام جهانی هم وارد تیم امید می‌شود. در مجموع بسیاری از این بازیکنان باید بعد از جام جهانی وارد تیم امید شوند و جدا نمانند.
نوری با اشاره به ضرورت فعالیت تیم امید گفت: قبلا تیم امید بود و رقابت داشت و بازیکنان به محض خروج از جوانان وارد امید می‌شدند اما با حذف رقابت امیدها در تقویم فیبا خلایی ایجاد شد که فدراسیون با ایجاد تیم ب سعی دارد این خلاء را پر کند. هرچقدر برنامه این تیم خوب باشد بازیکنان بیشتری در سطح اول بسکتبال می‌مانند. امسال هم آقای آقاکوچکی با برنامه وارد شده و قطعا این شرایط خوب را برای تیم ب ایجاد می‌کند.
او ادامه داد: قبلا فاصله رده سنی اصلی با امید کم بود و تاثیری در رشد بسکتبال نداشت. رده سنی امید باید چند سال پایین‌تر از تیم بزرگسالان باشد که به آن کمک کند و اکنون این فضا ایجاد شده‌است. قطعا با ادامه پیدا کردن این برنامه در تیم امید شرایط تیم ملی بزرگسالان هم بهتر و بهتر خواهد شد.
تیم ملی جوانان ایران بامداد پنجشنبه ایران را به مقصد مصر ترک می‌کند و از شنبه کارش در جام جهانی را شروع می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.