صفحه اصلی / تقدیر از آخوندی بخاطر نگاه مساعد در کمک به مناطق کمتر توسعه‌یافته خوزستان

تقدیر از آخوندی بخاطر نگاه مساعد در کمک به مناطق کمتر توسعه‌یافته خوزستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، غلامرضا شریعتی در آیین افتتاح طرح بهسازی و آسفالت معابر روستای بیت باوی از توابع بخش مشراگه شهرستان رامشیر گفت: دولت تدبیر و امید در زمینه رسیدگی به مناطق محروم عنایت ویژه داشته است و با ایجاد زیرساخت‌ها در جهت توازن منطقه‌ای و ایستایی جمعیت در مناطق مختلف اقدام نموده است تا از تمرکز جمعیت در نقاط خاص جلوگیری شود.
استاندار خوزستان با بیان اینکه باید خدمات‌رسانی به روستاها بیش از پیش افزایش یابد عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در رسیدگی به مناطق محروم عنایت ویژه داشته است.
شریعتی عنوان کرد: اهالی این روستا عمدتاً جزو افراد تحصیلکرده و فرهنگیان هستند و این مایه فخر و مباهات است و امروز آسفالت و بهسازی معابر آن انجام شده است.
استاندار خوزستان با اشاره به طرح بهسازی و آسفالت معابر بیان کرد: نحوه انجام کار که در این منطقه انجام شد و همه دست به دست دادند تا کار انجام شود باید در روستاهای مختلف استان تبدیل به الگو شود و باید سعی کنیم خدمات‌رسانی به روستاها بیش از پیش افزایش یابد.
شریعتی اظهار کرد: این امر هم جز با کارهایی در جهت بهبود شرایط زیست در مناطق کمتر توسعه‌یافته محقق نمی‌شود.
استاندار خوزستان بیان کرد: رسیدگی به مناطق محروم موجب پراکندگی جمعیت می‌شود که این امر باعث افزایش ضریب امنیت ملی می‌شود.
وی گفت: از جناب آقای آخوندی که همواره نگاه باز و مساعدی در کمک به مناطق کمتر توسعه‌یافته و به استان خوزستان داشته تقدیر و تشکر می‌کنم.
استاندار خوزستان یادآور شد: تلاش و پیگیری و هماهنگی همه مسوولان از جمله نماینده محترم شهرستان رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان رامشیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان موجب شد که این کار امروز به سرانجام برسد.
در ادامه منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با حمایت و مساعدت ویژه دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی، پیگیری‌های مستمر اقبال محمدیان، نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس ۸۲ کیلومتر از راه‌های روستایی رامشیر بهسازی، تعریض و روکش آسفالت شدند.
وی افزود: راه‌های ارتباطی روستاهای بیت باوی، بیت صیوان، شاوه شلش، عبداله عموری، ام زبله و چم صبی با انجام این پروژه روکش آسفالت شد.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: بیش از ۳۸ هزار تن آسفالت برای انجام این پروژه مورد استفاده قرار گرفته است.
رحمانی ادامه داد: با بهره‌گیری از ظرفیت قیر و در تنگناهای اعتباری و همت و همگرایی مسئولان توانستیم در موعد مقرر این پروژه را به سرانجام برسانیم.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه عیدی وزارت راه و شهرسازی به مردم شریف منطقه است.
همچنین اقبال محمدیان، نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس نیز با اشاره به لزوم خدمت‌رسانی به روستاها گفت: از وزیر راه و شهرسازی بابت مساعدت و توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان تقدیر می‌کنم و امیدوارم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.
عضو کمیسیون عمران مجلس نهم افزود: آسفالت راه‌های این روستاها از مطالبات جدی مردم منطقه بوده است که امروز این مهم تحقق یافت.محمدیان اضافه کرد: با اجرای طرح بهسازی و آسفالت معابر روستاهای بخش مشراگه شهرستان رامشیر بیش از ۶ هزار نفر از راه آسفالته مطلوب بهره‌مند می‌شوند.
نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس دهم گفت: با توجه به تولید انواع محصولات کشاورزی در این منطقه راه‌های دسترسی روستایی نقشی اساسی در عرضه این محصولات به بازار مصرف دارند.
خوزستان با افزون بر ۱۱ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی از نظر طول راه رتبه سوم کشور را دارد.
مناطق روستایی این استان از فعال‌ترین مراکز تولید محصولات کشاورزی است و حمل میلیون‌ها تن محصول این مناطق به نقاط دیگر کشور نیاز به راه‌های مناسب دارد.
هم‌اینک ۶۵ درصد از مجموع راه‌های روستایی خوزستان که حدود هفت هزار کیلومتر را شامل می‌شود آسفالته است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.