صفحه اصلی / مبنای انتخاب مدیران پروژه‌های نفتی تغییر کرد

مبنای انتخاب مدیران پروژه‌های نفتی تغییر کرد

به گزارش کسب و کار نیوز  به نقل از وزارت نفت، محمد دیانت درباره شیوه نامه فرآیند انتصاب، ارتقا و مزایای دارندگان گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای مدیریت پروژه های نفتی که اخیرا از سوی وزیر نفت ابلاغ شده و همچنین نحوه شمول کارکنان وزارت نفت برای تعیین به عنوان سرپرست طرح ها و پروژه های نفتی اظهار کرد: ویژگی‎های این صنعت مثل تخصصی بودن، پیچیدگی، سروکار داشتن با فناوری‎های بالا، رقابت‏های منطقه‎ای و جهانی و بازنشستگی تعداد قابل توجهی از مدیران نفت، همه و همه بر اهمیت و ضرورت پرورش مدیرانی توانمند برای صنعت نفت اضافه کرده است. اما آنچه اخیرا از سوی زنگنه ابلاغ شده، شیوه‎نامه مربوطه است.
مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت افزود: حدود ۲ سال پیش با ارزیابی مشاغل و نیازها در سطح صنعت نفت، ۱۶ حرفه شناسایی و در شورای معاونان وزارت نفت، ۷ حرفه به‎عنوان اولویت مورد تأیید قرار گرفت. از مجموع این ۷ حرفه، بخش عمده‎ای از فعالیت‎های مربوط به ارزیابی و شناسایی حرفه مدیریت پروژه، سال گذشته انجام شد و امسال نیز در حال تکمیل است و شیوه‎نامه اخیر وزیر نیز این حرفه را دربرمی‎گیرد. البته نکته حائز اهمیت این است که اگرچه این شیوه‎نامه مربوط به حرفه مدیریت طرح است، اما به نحوی تنظیم شده که قابلیت تعمیم به دیگر حرفه‎ها را هم دارد.
وی با بیان اینکه بر اساس یکی از بندهای این شیوه نامه اگر یکی از شرکت‎های فرعی به دنبال مدیری برای پروژه‎ای باشد و حداقل ۲ نفر از دارندگان گواهینامه صلاحیت حرفه‎ای مدیریت پروژه (صرفا صادره از مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت) در آن شرکت مشغول به کار باشند، آن شرکت موظف است مدیر پروژه را از بین ۲ نفر موجود انتخاب کند، گفت: این رویکرد در مقابل رویکردهایی که صرفا ترویج‎کننده مدرک‎گرایی هستند قرار دارد و به مجموعه‎ای از توانمندی‎های افراد امتیاز می‎دهد. توانمندی‎هایی که شامل دانش، مهارت، تجارب و ویژگی‎های فردی می شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.