صفحه اصلی / اشتیاق شرکت‌های خارجی برای عقد قرارداد با ایران

اشتیاق شرکت‌های خارجی برای عقد قرارداد با ایران

بعد از مذاکرات گسترده سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال با شرکت تولیدات ورزشی آدیداس، اکنون این قرارداد به دلیل معلق بودن قرارداد فدراسیون با شرکت جیووا نهایی نشده است و مسئولان آدیداس خواستار فسخ قطعی قرارداد میان ایران و جیوا شده‌اند تا هیچ مشکلی در آینده به وجود نیاید.
از سال گذشته و بعد از روی کار آمدن مهدی تاج، فدراسیون فوتبال به دلایل مشخصی از جمله پایین بودن کیفیت البسه، از پوشاک این شرکت ایتالیایی استفاده نکرد و برای تهیه البسه مورد نیاز تیم ملی بزرگسالان اقدام به خرید پوشاک آدیداس کرد. بعد از این اقدام فدراسیون، نماینده شرکت جیووا در ایران از سرمایه‌گذاری منصرف شد و فقط به شکایت از ایران اکتفا کرده است تا از فدراسیون ایران غرامت بگیرد.
با توجه به این اتفاق و درگیری ایران و جیووا، هنوز قرارداد دو طرف به طور رسمی فسخ نشده و فقط از سوی ایران کنار گذاشته شده است و به همین دلیل آدیداس حاضر نیست درباره قرارداد با ایران با توجه به شرایط موجود ریسک کند.
از طرفی بعد از دومین صعود متوالی ایران به جام جهانی، شرایط برای ایران هم بهبود یافته و در حالی که تا چند وقت پیش ایران به دنبال اسپانسرهای بزرگ دنیا بود، چند اسپانسر از کشورهای مختلف دنیا برای همکاری با ایران ابراز علاقه مندی کرده‌اند که از این بین با توجه به روابط ایران و آمریکا، شرایط برای اسپانسرهای آمریکایی سخت است.
همچنین به نظر نمی‌رسد فدراسیون فوتبال حاضر به عقد قرارداد با اسپانسرهای کوچک و متوسط شود و از این بین پیشنهاد پوما و آدیداس بهترین گزینه برای فدراسیون است که حالا ایران هم با توجه به صعود به جام جهانی بازار بسیار خوبی برای شرکت‌های خارجی است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.