صفحه اصلی / افزایش تعاملات بین‌دستگاهی، گسترش اشتغال نخبگانی را در پی دارد

افزایش تعاملات بین‌دستگاهی، گسترش اشتغال نخبگانی را در پی دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‏اندیشی نخبگان و استعدادهای‌برتر استان خراسان‌رضوی با حضور استاندار خراسان‌رضوی، نمایندۀ رهبرمعظم‌انقلاب در دانشگاه‌های استان و رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس‌رضوی (ع) برگزار شد.
در این نشست، علیرضا رشیدیان؛ استاندار خراسان‌رضوی، اشتغال را مسأله اصلی کشور دانست و با اشاره به ظرفیت‌های بالای خراسان‌رضوی برای ایجاد اشتغال و فعالیت نخبگانی خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و فراهم‌شدن بستر لازم برای حضور فعال نخبگان در عرصۀ اشتغال، تنها راه استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود است.
وی تصریح کرد: اجتماع نخبگانی سرمایۀ اصلی است و تزریق توان و قابلیت‌های آنان به مسائل موجود جامعه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره زمینه‌ساز بهبود وضعیت کنونی و تسریع روند توسعه است.
رشیدیان با اشاره به برپایی سالانۀ نمایشگاه هفته پژوهش در استان، خراسان‌رضوی را مهد علم و دانش توصیف کرد و گفت: در نمایشگاه امسال باید بر حضور بخش‌خصوصی در حوزه‌های نخبگانی و ایده‌پردازی تأکید شود. از سوی دیگر، ظرفیت فکری اجتماع نخبگانی باید در بدنۀ اجرایی و اداری استان نیز وارد شود.
در بخش دیگری از این مراسم، سعیدرضا احمدی‏زاده؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی، گزارشی از فعالیت‏های صورت گرفته طی ۳ ماه گذشته را ارائه و برنامه‏های آتی بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی را به‌منظور دست‏یابی به سیاست‏های تبیین شده بیان کرد.
وی افزود: امسال ۲۰ عنوان برنامه، ۶۴ طرح‌اجرایی و ۲ طرح‌ملی در موضوع سوغات و اسباب‌بازی در دستورکار بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی است.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی در ادامه ارتباط مؤثرتر و اثربخش‌تر با نخبگان دانشگاه و حوزه را از رویکردهای اصلی بنیاد نخبگان استان در سال‌جاری برشمرد و تأکید کرد: نخبگان حوزوی و دانشگاهی در بخش دولتی به خوبی نمی‌توانند، شکوفا شوند از این رو باید با ارتقاء چرخۀ علم و فناوری، زمینه جذب و اشتغال آنها فراهم شود.
در ادامه، برخی از سرآمدان و استعدادهای‌برتر استان خراسان‌رضوی به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون مشکلات و دغدغه‌های اجتماع نخبگانی پرداختند.
در پایان این نشست با اهداء تقدیرنامه و جوایز نقدی از نخبگان و استعدادهای‌برتر استان، برگزیدگان جشنواره­های رازی و خوارزمی سال ۹۴ و همچنین جایزۀ علمی امام‌صادق(ع) در سال ۱۳۹۵ تقدیر شد.
لازم به ذکر است، شرکت‌کنندگان بعد از این مراسم، مهمان خوان پرمهر آستان قدس‌رضوی(ع) شدند و افطار خود را در کنار مضجع شریف امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) صرف کردند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.