صفحه اصلی / رفع تحریم‌ها فرصتی برای رشد پتروشیمی فن‌آوران

رفع تحریم‌ها فرصتی برای رشد پتروشیمی فن‌آوران

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، بهمن بهزادی افزود: شرکت پتروشیمی فن‌آوران شامل سه واحد متانول، اسید استیک و منواکسید کربن است که واحد متانول در سال ۱۳۸۳ و دو واحد دیگر در سال ۱۳۸۵ به بهره‌برداری و تولید رسیدند. از ابتدای راه‌اندازی، واحدهای متانول و Co بنا به دلایل متعدد به ظرفیت اسمی خود نرسیدند.
بهزادی گفت: تلاش متخصصان شرکت و مکاتبات متعدد به منظور رفع مشکل منجر به قرارداد افزایش ظرفیت این دو واحد با شرکت تاپسو دانمارک (لایسنسور) شد.
وی افزود: اما متأسفانه اجرای تحریم‌های ظالمانه قرارداد جاری را متوقف کرد و حتی شرکت لایسنسور از پاسخ به مکاتبات عادی بین شرکت‌ها امتناع می‌کرد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن‌آوران گفت: اجرای برجام و رفع تحریم‌ها امکان از سرگیری روند اجرای قرارداد افزایش ظرفیت را فراهم کرد و شرکت تاپسو دانمارک در مورد افزایش ظرفیت دو واحد متانول و Co نظرات خود را به روزرسانی کرد و پس از جلسات متعدد با کارشناسان فن‌آوران اکنون این قرارداد در واحد متانول به فاز اجرا رسیده است.
ریاست مجتمع پ‍تروشیمی فن آوران نیز گفت: قرارداد Revamp ، IDFAN که گلوگاه اصلی ناحیه ۲۰۰ بود با شرکت زیمنس آلمان برای افزایش توان توربین منعقد شد و کار ساخت قطعات آن در حال اجرا است. بررسی فنی افزایش ظرفیت فن نیز انجام شده و در مرحله صدور سفارش با شرکت Boldrocchi ایتالیا قرار گرفت.
محمد جواد بدری افزود: برای رسیدن به بالاتر از ظرفیت اسمی پیشنهادات EPCF سیستم HRU و بازیابی CO 2 از Stack از شرکت‌های مطرح جهانی (شامل BASF ، میتسوبیشی، UNION ) و ایرانی (گاز کربنیک شهرکرد) اخذ شد و به زودی برنده اعلام و فاز اجرایی این دو طرح نیز آغاز خواهد شد.
بدری گفت: اجرای بعضی از این طرح‌ها در زمان تعمیرات اساسی آینده برنامه‌ریزی شده است که امیدواریم بعد از تکمیل طرح‌ها‌، ظرفیت واحد متانول بعد از ۱۳ سال به ظرفیت اسمی برسد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.