صفحه اصلی / ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر شهید رجایی افزایش می یابد

ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر شهید رجایی افزایش می یابد

 شامل بنزین، گازوئیل، نفتا، میعانات گازی، نفت کوره و سوخت شناورها فراهم می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, محمد سعیدنژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اشاره به اهداف و مزایای اجرای این پروژه، گفت: با بهره‌برداری از این اسکله‌ها که از نوع شمع و عرشه و با امکان پهلوگیری شناورهای یک صدهزار تنی است، زیرساخت لازم برای صادرات سالانه ۳۴ میلیون تن فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، گازوئیل، نفتا، میعانات گازی، نفت کوره و سوخت شناورها فراهم می‌شود.
وی افزود: امیدواریم با توانایی که در پیمانکاران داخلی وجود دارد ظرف ۱۸ ماه دو پست اسکله آماده و پست سوم نیز در ۲۴ ماه به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این‌که قرار است این اسکله دارای سه پست باشد، تصریح کرد: در مجموع ۱۶۰ میلیارد تومان مبلغ سرمایه‌گذاری این اسکله است و مجموع ظرفیت صادراتی مجموعه نفتی با بهره‌برداری از این اسکله به ۳۶ میلیون تن خواهد رسید.
سعیدنژاد در باره پروژه تجهیز پایانه دوم بندر شهید رجایی نیز تصریح کرد: مجموع جرثقیل‌های داخلی این پایانه توسط شرکت داخلی منگان ساخته‌شده است.
وی ادامه داد: عملیات نصب ۱۵ دستگاه جرثقیل آغاز شده که شامل جرثقیل‌های داخلی محوطه است و تا پنج ردیف کانتینر روی‌ هم می‌نشینند و یک کانتینر در بالا می‌تواند حرکت و در عرض ۶ کانتینر را می‌تواند مستقر کند.
اله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز به آثار مثبت این طرح اشاره و عنوان کرد: پروژه ساخت سه پست اسکله جدید نفتی با عمق ۱۶ متر در ضلع شرقی حوضچه بندر شهید رجایی به همراه احداث جاده، پل دسترسی و همچنین خطوط انتقال به طول یک هزار و ۷۰۰ متر قرار است طی ۲۴ ماه اجرایی شود.
وی افزود: برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی پیش‌بینی شده است.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.